Iemand enig idee wat dit kan betekenen?

Voor de duidelijkheid, ik heb dus een B12 tekort, erge D tekort maar dat ben ik al een maand mee bezig. Nu zijn ze gister gestopt met injecteren, wat best vaag is. Maargoed, nu voel ik me dood en dood vermoeid, heel raar. Vage hoofdpijn gehad vandaag, watten hoofd... Kon niet denken, niet uit mijn woorden komen enz. Lichamelijk kan ik niet veel ineens.. Fles opendraaien lukt niet. Trap oplopen is te zwaar. Slapen is vermoeiend..
Kortom, er klopt iets niet helemaal. Na 8 injecties en 3 injecties 3 maanden terug zou je wel wat verbetering moeten voelen.. Ze houden het maar op geestelijke klachten maar er is niets waar ik me aan erger ofzo. Ik ben nog gewoon vrolijk en daar ben ik blij om :). Nouja, prikkelbaar maar dan door de pijn.
Nu zijn jullie geen doktoren maar misschien hebben jullie ongeveer het zelfde ervaren...
Morgen ga ik langs de huisarts, er was eeeeindelijk weer ens een plekje vrij. Maar iemand een idee wat dit kan betekenen/zijn.. Vind dit noggal abnormaal ... B12 word ookwel gebruikt als 'energyshot' ...

Enig idee iemand?...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Ik heb er geen verstand van, maar misschien kan je hier informatie vinden, onder het tabblad "bij tekort"
http://stichtingb12tekort.nl/

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoelde niet het tabblad bij tekort, maar b12 tekort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ook pfeiffer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
November 2009 gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En is het helemaal weg? Want pfeiffer is een best lange ziekte! Pechvogel! iig beterschap alvast!
Typisch is dat he? Ik heb het ook gehad een paar jaar terug. Ik was zo moe dat ik ook niks meer kon eten, heel vervelend. Ik slik nog steeds b12 pillen en visolie. Moet ook wel anders blijf ik moe. Wat goed helpt is kool eten, witte of chineze kool. daarnaast ben ik ook naar een man geweest, maar god ik ben de naam kwijt van zijn beroep. Bij hem heb ik pilletjes gehaald op plantaardige basis. Die heb je ook in druppelvorm. Dat werkt echt super! Ik was er heel snel van af. Veel mensen zeggen dat je er overheen groeit of dat het tussen je oren zit, maar niets daarvan is waar.
Ook kan je je arts vragen om een hoge dosis vit b12 pillen te geven ipv zo'n spuit. Zodat je ze in kan nemen wanneer jij wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn b12 tekort duurde het even voordat de injecties aansloegen, ongeveer anderhalf maand duurde het voordat ik langsaam beter begon te voelen. Een tip: mocht je nog niet bij een dietist geweest zijn, is dit wel handig om te doen, extra gezond eten helpt enorm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al geweest. Ze wouden de oorzaak lekker op mijn voeding leggen. Onmogelijk! Ik ben een opgevoedde vleeseter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van me heeft het ook en is een vleeseter, ook als je vleeseter bent kun je net niet de juiste hoeveelheid van bepaalde vleessoorten eet.
Tekorten aan meerdere vitamines duiden op een vorm van ondervoeding. Dat hoeft niet te zeggen dat je te weinig of niet gezond eet. Ook de resorptie, de opname van voedingsstoffen in de dunne darm, waar je eerder een vraag over stelde, kan gestoord zijn. Vitamine B12 zorgt voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes. Een flink en langdurig tekort kan een ernstige bloedarmoede veroorzaken en op de duur zelfs leiden tot degeneratie van het ruggenmerg. Vitamine B12 werkt samen met vitamine A, B5 C en foliumzuur.

Vitamine D speelt een rol bij de calciumstofwisseling en daarmee bij de botopbouw. Een tekort kan, naast osteoporose, opvliegers, nachtelijk transpireren, krampen, nervositeit en depressies veroorzaken. Vitamine D werkt samen met vitamine A, C en calcium.

De kans is groot dat meer tekorten hebt. Is dat ook getest? Waarbij vermeld dat niet alles in een gewoon klinisch lab onderzocht kan worden maar vaak is het ook voldoende om op de symptomen en de rest van het beeld af te gaan. Ik wil je niet onnodig bang maken maar je hebt er wel recht op om te horen wat jou precies mankeert, alsmede de oorzaken, de risico's en wat er allemaal aan te doen is. Vraag desnoods een dubbel consult als jou dat nog nooit uitgelegd is. Het lijkt me best een gecompliceerd verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gecompliceerd is het, lopen wil niet goed, en er is vast enige schaden! Ze behandelen me totaal niet goed en kijken alleeeeen naar de waardes. B12 zal jaren niet meer gebruikt kunnen worden in het bloed.. De waardes zullen gigantisch zijn. Dit tenkoste van mij. :s Je mag eigelijk nooit stoppen met injecteren totdat je een oorzaak hebt, zoniet dan ga je ook gewoon door..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je een tekort aan B12 hebt lijkt me inderdaad dat je door moet gaan. B12 is nauwelijks over te doseren, dus de risico's van stoppen zijn dan groter. Maar probeer wel zo snel mogelijk een bevredigende relatie met je behandelend arts te krijgen. Schrijf desnoods je vragen op, waardoor ze voor jou ook duidelijk zijn.