Je hebt verschillende soorten medicatie dus ik geef een beetje een algemeen antwoord.

Je zult de eerste weken moeten wennen aan het medicijn zonder dat je gevolgen ivm de adhd ziet.

Bij het gebruik van psychostimulantia kun je klachten krijgen over inslaapproblemen en verminderde eetlust, matheid en lusteloosheid, buikpijn, hoofdpijn en huilerigheid voor. Bij Strattera zijn de meest voorkomende bijwerkingen slaperigheid, verminderde eetlust, misselijkheid, braken, moeheid en buikklachten (soms hevige buikpijn). Verder moet extra worden opgelet bij een hoge of lage bloeddruk, een versnelde hartslag of een hart-/vaatziekte.

Na een aantal weken blijven vooral de slaapproblemen en de verminderde eetlust bestaan en zul je over het algemeen geen gevolgen hebben voor jouw energie bij het voetballen. Het kan zelfs zo zijn dat je je hoofd er beter bij kunt houden.

Vraag je arts hoe dat bij jou te verwachten is en bij welke medicijnen je de minste kans hebt op gevolgen bij jouw sport. Ook kun je de medicatie alleen slikken op dagen dat je naar school gaat en zo bijv de wedstrijddag in het weekend zonder medicijnen doorkomen. Er is heel veel mogelijk en alles kan op maat voor jou!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt :)