Wat is de goede manier voor een vrouw om haar benen slanker/gespierder te maken?

Ik heb getraind en mijn benen zijn van beneden gespierd, maar van boven gaat dat niet zo snel, tips? btw ze zijn nu gespierd maar niet slank ik zou graag gespierde slanke benen willen als dat kan ????

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Veel lopen, fietsen en traplopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
+ van mij, want dit klopt. Meer bewegen
Gespierd en slank is ee wat lastigere combinatie, omdat veel sporten je spieren dikker maken.
Je kunt proberen wat meer yoga en stretchen te doen, dit maakt je spieren weer wat losser en langer.
Maar wees vooral trots op je mooie strakke benen.

Gewoon lekker blijven bewegen, cardio en krachttraining afwisselen, en train ook de rest van je lichaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik merkte zelf verschil bij mijn benen en buik toen ik meer mijn armen ging trainen (werd wat strakker en slanker)
Klinkt vreemd, maar doordat je meer spiermassa krijgt, heb je een hogere vetverbranding in rust.

Uiteraard wel zorgen dat je gezond eet. En genoeg eten! Veel mensen maken de fout om veel te weinig te eten bij het sporten.
Ritsuka
10 jaar geleden
Slank en gespierd zijn 2 hele verschillende dingen. Gespierd wordt je van trainen, zoals squaten en lunges (lunges vooral bil spieren). Slank wordt je als je meer energie verbruikt dan consumeert. En het kan zo zijn dat je dan rond je buik afvalt maar niet bij je benen. Daar is niets aan te doen, dat is namelijk per persoon verschillend.
Je kunt namelijk niet op één bepaalde plek vet verliezen.
Maar als je de juiste oefeningen doet zul je waarschijnlijk ook al slanker worden en je benen gespierder.
Hele goede beenoefeningen zijn: Squats, Lunges en Legpress en romanian deadlift (laatste voor de hamstrings). Daarnaast zijn er nog kleinere oefeningen voor bijvoorbeeld de kuiten.
Je kan het ook vragen in de sportschool, ze hebben er daar veel verstand van en kunnen een persoonlijk trainingsschema opstellen. Meestal kun je ook wel een voedselschema krijgen bij de sportschool.