Rode vlekjes in mondholte, wat zou dit kunnen zijn?

Sinds vanochtend merkte ik dat ik rode vlekjes in mijn mondholte heb zitten. De huid daar voelt niet anders als ik er met mijn tong overheen ga en het doet ook geen pijn. Ik heb alleen wel last van mijn keel en dit lijkt op keelontsteking (Zo voelt het, branderig gevoel). Ik heb de afgelopen dagen geen apart voedsel wat ik normaal niet eet gegeten, ook geen scherpe dingen die deze huid beschadigd zou kunnen hebben. Ik heb de afgelopen dagen wel orale sex gehad (Blowjob gegeven). Dit heb ik voorheen vaker gedaan (Bij deze persoon) en voorheen had ik deze vlekjes niet. Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K
Amadea
10 jaar geleden
Indien je dat onveilig gedaan hebt is er kans dat dit verschijnselen van een SOA zijn. Nog niet zo lang geleden was in het nieuws dat er meer gevallen van keelkanker zijn als gevolg van orale seks. Je bent nu dus gewaarschuwd. Laat je testen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, zeker aangeraden om een bezoek aan de huisarts niet uit te stellen. Om zeker te weten of het niks is of misschien wel. Laat het in ieder geval bekijken.
Amadea
10 jaar geleden
Er stonden eerst twee foto's waar wél twee grote rode vlekken in de keel op te zien waren. Vreemd dat er nu andere foto's staan....

Antwoorden (2)

Het zijn aften maar niet bang zijn daar heb je druppels voor die kun je zo bij de droogist koppen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zijn geen aften. Aften zijn kleine zweertjes die vooral vooraan in de mond voorkomen, hebben een wit kopje en zijn zeer pijnlijk.
Mogelijk aften, alhoewel dit kleine blaasjes zijn en wit uitslaan. Als je keelontsteking hebt, heb je ook een lagere mondweerstand, door vitamine te kort, sinaasappels eten wil dit nogal eens voorkomen.