Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben bijna 4 jaar geleden voor het eerst ongesteld geworden maar het is nog steeds héél onregelmatig, is dit erg?

Ik ben vier jaar geleden voor het eerst ongesteld geworden maar nog steeds loopt het heel onregelmatig, vaak om de 2-4 maanden. Dan verlies ik ook echt heel veel bloed! Dit is natuurlijk erg vervelend maar is het ook slecht voor de gezondheid of iets? En is er (als het slecht is) iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
924

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Nee het is niet erg het is vrijwel normaal om zo ongesteld te worden als je gezondheid steeds slechter aan toe is zal ik contact opnemen met een huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lang niet alle vrouwen zijn regelmatig ongesteld. Je moet wel goed opletten met anticonceptie, want als je vaak 'overslaat' zou je een beginnende zwangerschap over het hoofd kunnen zien.
Als je echt heel veel bloed verliest, Zou je last kunnen krijgen van bloedarmoede. Voor de zekerheid kun je dat af en toe laten controleren door je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je meer regelmatigheid wil kan je ook beginnen met het slikken van de pil. Zo krijg je meer regelmaat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is niet erg sommige vrouwen hebben heel hun leven onregelmatig, als je dat heel vervelend vind dan kan je bijvoorbeeld aan de huisarts de pil vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het zelf ook erg onregelmatig, toevallig ben ik vandaag begonnen aan de pil. dit zorgt er voor dat je meer regelmaat krijgt, dit geeft veel voordelen. bijvoorbeeld als je wilt gaan zwemmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding