is rijden met een oldtimer slecht voor je rug ?

ik heb reeds 2 maal een operatie ondergaan aan mijn rug.
los daarvan heb ik oldtimer motoren, wanneer ik er mee rij dan voel ik alle schakels en rugspieren loskomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
motoren zijn meestal harder afgeveerd dan personenauto's, en oudere motoren/auto's hebben ook oudere vering/demping. kort gezegd: positief voor je rug zal het niet zijn, maar zet je oldtimers aub niet stil.. motoren horen gereden te worden.. hoewel.. doe het met mate, of maten.. dan rijden er meerdere motoren tegelijk met dezelfde pijn/moeite..

Het beste antwoord

Even los van de opmerking dat het sowieso niet heel goed is voor je rug, is op een oldtimer rijden over het algemeen inderdaad wat slechter voor je rug volgens mij - voornamelijk vanwege de wat robuustere en stramme onderdelen, bijvoorbeeld vering en dat soort dingen. Maar ik zou me er niet door laten weerhouden ;) Toch veel mooier spul dan dat 'nieuwerwetse' plastic spul?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Motor rijden opzich is slecht voor je rug, dus ook op een oldtimer. Afhankelijk van de tijd dat je er aaneengesloten op zit, kun je het beste om het half uur even een kwartier pauze pakken en bijvoorbeeld een rondje lopen. Vooral omdat je aangeeft dat je je rug voelt als je rijd, is het van belang dat je het goed in de gaten houd.