Kan het kwaad als men kruiden smeert in ons mond/keelholte/gehemelte?

Hallo,

ik kamp al maanden met een chronische keelontsteking, noch antibiotica noch gewone pijnstillers, zelfs dafalgan fote van 1gr -> 3x daags helpt ook niet.

Wat alleen hielp is een 6daagse kuur met corticosteroïden (Triamcinolone 4mg), heb ik 2 keer een kuur gehad, telkens afbouwend van 6 dagen, maar eens gestaakt kwam de pijn snel terug.

Wat ook een klein beetje helpt is Ibuprofen 600mg, 2 à 3 keer per dag, maar ik mag het niet langdurig nemen omdat het niet goed is voor de maag want dit heb ik ook ondervonden...

Ik heb een tip van mijn tante gekregen die wat van kruiden kent, ze raadde mij aan om gemalen kruidnagel en gember met wat honing te mengen in mijn keelholte te smeren, ik moet zeggen dat is echt wel pijnstillend!!!

Maar ik hou niet van honing dus heb ik het deze keer met wat olijfolie gemaakt en wat geelwortel/curcuma erbij gedaan...

Mijn vraag is; werken kruiden ook als ik ze op deze manier in mijn keelholte insmeer? Of heeft het totaal geen invloed bij genezingsproces? Of moet ik ze best in mijn maaltijden doen en opeten? Of een combinatie?

Ik heb er curcuma bij gedaan omdat ik ergens gelezen heb dat het ontstekingremmend werkt, ook gember werkt ontstekingremmend naar het schijnt...

Andere tips en adviezen zijn echt wel welkom en hopelijk krijg ik een antwoord op mijn bovenstaande vragen

welgemeende groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ontstekingen hebt het middel Colloidaal Zilverwater heel goed. Dat is een natuurlijk middel (en niet schadelijk zoals Antibiotica) en helpt ontzettend goed! Zo had ik ontzettende kiespijn door een ontsteking. Na twee dagen Colloidaal Zilverwater genomen te hebben was de ontsteking over. Nu is het al 3 maanden later en ik heb er geen last meer van gehad! Je kunt het kopen bij een drogist of via internet.
Cryofiel
12 jaar geleden
Het hoeft geen ontsteking te zijn, het kan overgevoeligheid zijn die wordt veroorzaakt door je vreemde voedingspatroon. Je geeft zelf aan dat je al een half jaar lang vanwege psychische problemen niet meer normaal kunt eten, en dat je voedingspatroon uitermate eenzijdig is. Best mogelijk dat je ondervoed bent. Niet in calorieën, maar in de zin dat je bepaalde voedingsstoffen mist. Net als de zeelieden van vroeger: die aten genoeg calorieën, maar kregen toch scheurbuik vanwege vitaminegebrek. Misschien heb jij iets vergelijkbaars.

Antwoorden (1)

Probeer de kruiden in heet water te laten trekken,doe er een lepel honing bij ,laat het afkoelen,en dan gorgelen.
Misschien is dit de oplossing.
Suc6 en beterschap.