Welke medicijnen tegen blaasontstekingen geven geen diarree als bijverschijnsel?

11 jaar geleden
1.7K
Rieneke1
11 jaar geleden
Het best slik je probiotica naast de medicijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn 2e blaasontsteking in korte tijd wilde ik niet weer antibiotica slikken omdat t slecht voor je is. Ik heb het weg gekregen met het drinken van VEEL cranberrie sap een aantal dagen. Maar dat werkt niet altijd. Ik kreeg er geen diaree van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Vrouwe70: antibiotica is niet alleen slechts voor je, het is ook de reden dat de blaasontsteking terug was gekomen.
corzijlstra
11 jaar geleden
Is dat zo, Jack? Hoe weet je dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga er maar eens op letten in je omgeving. Hoewel het geen bewijs is, ken ik vrouwen die blaasontsteking hebben gehad en er na uitzieken met natuurlijke middelen nooit meer last van hebben gehad.
Tegelijkertijd ken ik er die na een antibioticakuur ondertussen de tel kwijt zijn.
Er zijn er ook die het na antibiotica niet meer krijgen, maar ik ken er geen waar het na uitzieken keer op keer terugkomt.
(er is wel een limiet aan uitzieken, het mag maximaal een bepaalde tijd duren voordat de klachten afnemen)

Het beste antwoord

Ik slik zelf regelmatig nitrofurantoine. Ik weet niet welk medicijn jij gehad hebt maar bij nitrofurantoine moet je de capsule slikken met wat te eten om maag en darm klachten te voorkomen. Het kan dan nog wel dat je er diaree van krijgt maar de kans is wel minder. Ook zag ik op internet dat je het kunt innemen met een glas melk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
corzijlstra
11 jaar geleden
Bedankt! Ik heb ciprofloxacine CF gehad. Ik kreeg daarvan hevige diarree. Het viel op, dat de diarree er anders uitzag en ook anders rok dan je ervan mocht verwachten. Het was geen poeplucht, maar een deodorantachtig luchtje. In de jaren 80 heb ik van huisartsen velosef en cotrimoxazol gehad, maar die hielpen niet voldoende. Van de uroloog kreeg ik toen pipram. Dat hielp veel beter. Daar kreeg ik geen diarree.,van. Enige tijd daarna kwamen er modernere medicijnen, waarvan de namen mij ontschoten zijn, waarvan ik ook geen diarree kreeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het in een capsule zit heeft niet te maken met maag/darmproblemen. Een capsule is er omdat het spul erg vies smaakt en nu pas in de maag uiteen valt. Als je de bijwerkingen leest staat er ook het volgende: Het gebruik van nitrofurantoïne kan aanlei
ding geven tot de volgende bijwerkingen:
Maagdarmkanaal
: misselijkheid en verminderde eetlust z
ijn mogelijk. Braken, buikpijn en diarree
komen een enkele keer voor. Deze bijwerkingen wor
den minder door nitrofurantoïne tijdens of vlak na
de maaltijd in te nemen. Wanneer u een lege maag h
eeft kunt u de capsules het beste met wat melk
of met yoghurt innemen. Cor: zoals ik al zei kan het zijn dat sommige medicijnen bij jou niet zoveel bijwerkingen geven dan bij een ander maar je hebt altijd diarree als mogelijke bijwerking.
corzijlstra
11 jaar geleden
Zelf had ik bij dat ander middel hevige diarree, met name in de avond en in de nacht. Dat ging maar door. Als nitrofurantoine minder diarree geeft is dat winst .

Andere antwoorden (1)

Dat gaat lastig worden want een medicijn tegen blaasontsteking bevat een antibioticum en dat werkt niet alleen tegen de bacteriën in je blaas maar ook tegen de bacteriën in je darm en daardoor krijg je diarree.

Het kan natuurlijk zijn dat een ander antibioticum bij jou minder of geen last geeft maar alle medicijnen tegen blaasontsteking met een antibioticum die je oraal (via de mond) inneemt zullen diarree als mogelijke bijwerking hebben.