Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welke medicijnen tegen blaasontstekingen geven geen diarree als bijverschijnsel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik slik zelf regelmatig nitrofurantoine. Ik weet niet welk medicijn jij gehad hebt maar bij nitrofurantoine moet je de capsule slikken met wat te eten om maag en darm klachten te voorkomen. Het kan dan nog wel dat je er diaree van krijgt maar de kans is wel minder. Ook zag ik op internet dat je het kunt innemen met een glas melk.

Bronnen:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h18152.pdf

Dat gaat lastig worden want een medicijn tegen blaasontsteking bevat een antibioticum en dat werkt niet alleen tegen de bacteriën in je blaas maar ook tegen de bacteriën in je darm en daardoor krijg je diarree. Het kan natuurlijk zijn dat een ander antibioticum bij jou minder of geen last geeft maar alle medicijnen tegen blaasontsteking met een antibioticum die je oraal (via de mond) inneemt zullen diarree als mogelijke bijwerking hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100