Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Baarmoederpijn door spastische darm?

Ik zou graag horen van vrouwen met een spastische darm of je de pijn ook alleen kunt hebben rond je baarmoeder. Ik heb -denk ik- geen spastische darm maar heb wel om de zoveel tijd veel pijn achter en net boven mijn schaambeen. Het voelt exact als de pijn die je in het begin van een zwangerschap hebt: zeurderig trekkend. Het heeft geen link met m'n eisprong of menstruatie. En ook niet met de pil want ik ben er juist mee gestopt vanwege de pijn en de pijn kwam toch terug. Ik denk aan een spastische darm maar zit de pijn dan niet (ook) hoger?

Toegevoegd na 1 dag:
bedankt voor de antwoorden. Ik ben al naar de huisarts geweest en die weet het ook niet. Bloed was in orde. Ik heb geen problemen met ontlasting. Ik heb wel verschillende voedselallergieën. Ik mijd dus al veel soorten voedsel. Hopelijk is dit niet een nieuwe allergie. Ik probeer nu uit te vinden of ik gevoelig reageer op bepaalde voedingsmiddelen. Pijn is wisselend hevig en dan weer bijna niet aanwezig. M'n buik lijkt er één van een hoogzwangere :-( Zou een nieuwe allergietest zinvol zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bij een spastische darm, of beter prikkelbare darm genoemd, kan je een zeurderige pijn ervaren in er rond je darmen. De pijn kan uitstralen, zodat je voor je gevoel ook pijn kan hebben in het gebied rond je darmen. Uw pijn zou dus best veroorzaakt kunnen worden door de prikkelbare darm. Ga echter voor de zekerheid wel even naar uw huisarts.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Als je denkt aan een spastische darm, dan zou je ook problemen met je ontlasting moeten hebben. Dus last van verstopping of diarree. Je kunt toch echt het beste contact opnemen met je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden