Wrat! Wat nu?

Ik heb al jaren een klein wratje op mijn pink. Alleen de laatste tijd begint hij te groeien en aangezien hij bovenop mijn pink zit, zit hij aardig in de weg en het ziet er niet uit.

Wat is een goede manier om dit irritante wratje weg te krijgen? En het liefst niet te duur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Voor wratjes kan je goed met Formule W werken te koop bij drogist en apotheek. Wel een periode met een pleistertje op de vinger. maar het is even niet anders. Ook laten bevriezen bij de huisarts is een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Naar de huisarts gaan. Die helpt je er zo vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droog hem uit door er elke dag tandpasta op te smeren. Dan gaat ie weg.
Er zijn dure chemische middeltjes te krijgen. Die lijken me niet erg gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De apotheek verkoopt hier producten voor. De apotheker kan je een goede uitleg geven voor een behandeling, een wratje is vaak op te lossen zonder naar de huisarts te moeten! (vraag vooral naar iets wat snel werkt, iets met stikstof, een paar keer doen en het is weg)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel huisartsen hebben een speciaal wratten spreekuur, informeer er eens naar bij je huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms gaat dit vanzelf weg.
Het is interessant ook op te merken dat een voedingsdeskundige vitamine A een doeltreffend middel heeft genoemd om van wratten af te komen.

Adelle Davis beweert in haar boek Let’s Get Well dat zij verscheidene gevallen heeft meegemaakt dat de wratten binnen enkele weken verdwenen na toediening van dagelijks 100.000 eenheden vitamine A en 300 eenheden vitamine E. Na vier weken werd de hoeveelheid vitamine A tot 50.000 eenheden per dag teruggebracht.

Soms wordt een wrat chirurgisch verwijderd, maar deze behandeling laat een litteken achter, en wanneer het een wrat op de voetzool betreft, kan zo’n litteken een tere plek in de huid veroorzaken die net zo lastig is als de wrat tevoren was. Het wegbranden van een wrat met een elektrische naald kan doeltreffend zijn indien de behandeling grondig geschiedt.
Geen enkele behandelingsmethode is tot nu toe bevredigend voor alle soorten van wratten gebleken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wrattenspreekuur kan je gratis bezoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sap van de stengel van een Paardebloem erop, werkt. Maar dan moet je wel een paardebloem vinden. In de zomer geen probleem.... Anders Huisartsenpraktijk. Die doen er stikstof op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn allerlei producten te verkrijgen bij de apotheek en drogist, maar ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Die kan je wrat aanstippen (volgens mij gaat dat met vloeibare stikstof) en dan gaat die zo weg :)
13 jaar geleden
Aanstippen met het sap uit de stengel van de "Stinkende Gouwe'. (Chelidonium majus)
Dit een paar keer per dag doen en een aantal dagen volhouden.
Het sap ziet er geel uit, op de huid wordt het bruin.
Op een gegeven moment laat de wrat vanzelf los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de drogist zo'n wratweg flesje halen werkt prima!
Ik heb het voor mijn vriend ook gehaald die had ook zomaar een klein wratje en het werkte super!
Kost niet veel en je kan het bewaren voor een mogelijk 2e wratje..;)