Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vingers zijn aan het vergroeien, volgens de huisarts is het artrose, en kan ik het proces stoppen door fysiotherapie, moet ik doorzoeken?

Mijn handen waren altijd heel mooi (ik ben 59), moet ik me dan hierbij neerleggen? Ook zijn mijn nagels heel zacht en slecht geworden; ze scheuren heel erg in, tot in het roze gedeelte. Nagelverharding helpt niet, en ik gebruik genoeg melk en producten met kalk.

Toegevoegd na 1 minuut:
N.B. fysiotherapie, speciaal voor de handen....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nagelverharder is niet goed voor je nagels, het onttrekt vocht en dat maakt ze kwetsbaarder. Beter kun je een nagelolie en of nagelriemcreme gebruiken om ze in conditie te brengen. Op je andere vraag heb ik geen antwoord helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja fysio moet je zeker doen. Je moet blijven bewegen. Maar wel op een correcte manier.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helaas niet. Artrose is een van de gevolgen van veroudering en dat proces gaat gewoon door. Sommige mensen zeggen dat glucosamine( drogist) helpt maar dat is heel persoonlijk. Het is behoorlijk duur . De richtlijn is dat als het na 3 maanden niet helpt, je wel kunt stoppen. Soms worden ontstekingsremmers gegeven maar die hebben weer nadelige effecten op nieren en lever, met schade tot gevolg. Eigenlijk is aan de artrose niets te doen, het kan ook niet genezen. Het enige is in feite pijnbestrijding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De huisarts is geen reumatoloog. Een reumatoloog zal een correcte diagnose moeten stellen. Daarna een behandelplan met medicatie en fysiotherapie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding