ik heb 12 jaar lang, dagelijks geblowd. Ik ben sinds een week geheel gestopt. Hoe lang blijft wiet/thc nog in m'n lichaam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Goed van je dat je helemaal gestopt bent!
THC (werkzame stof in cannabis) kan wel zes weken aantoonbaar zijn in urine als je dagelijks en twaalf jaar lang geblowd hebt. Aantoonbaar zijn in je urine betekent dat de stof zolang aanwezig is in je lichaam.

Dat wil niet zeggen dat dan ook alle klachten (als je die hebt) over zijn. Sommige mensen hebben geen last van slaapproblemen, maar er zijn ook mensen die wel een paar maanden moeite hebben met inslapen en last hebben van 's nachts zweten en nachtmerries. Maar als je daar doorheen bent en weer 'natuurlijk' in slaap valt, is de beloning dat je 's morgens uitgeruster wakker wordt en het gevoel hebt uitgeslapen te zijn.

Het geheugen verbetert meestal sterk tussen nu en een half jaar. Het laatste restje kan wat langer duren, maar veel mensen merken daar in de praktijk niets van (je zou het kunnen meten).

Al na een paar weken merken veel mensen dat hun daadkracht verbetert: ze voeren hun plannen uit, in plaats van ze vooral te bedenken. Ze zijn actiever en voelen zich ook daardoor beter.

Ik wens je veel succes met volhouden. Hoewel stoppen met blowen niet makkelijk is, slagen de meeste mensen er wel in om te stoppen (anders dan bij bijvoorbeeld alcohol, waar het slagingspercentage een stuk lager ligt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Volgens het programma "afkicken" van BNN maximaal 8 weken.

Uit ervaring kan ik zeggen dat je je steeds helderder begint te voelen en dat het ongeveer 6 maanden duurt voordat je weer helemaal helder bent.

Stoppen met blowen was een van de beste beslissingen die ik heb gemaakt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wiet is na een paar etmalen wel uit je lijf verdwenen maar nog niet tussen de oren weg. Het zal je mogelijk wel overkomen dat je een ervaring als stoned hebt als je eraan denkt of het elders ruikt of een joint ziet. Dat is zoiets als retinatie maar dan op geestelijk nivo.

Toegevoegd na 1 uur:
Retinatie wordt ook wel retentie genoemd. Het woord is afkomstig van het effekt dat optreedt in de retina als licht ineens wegvalt.
Bedankt voor de minnetjes menzzzzen. Blowers zeker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hasjhond kan het twee weken nadat iemand heeft geblowd nog aan z'n lichaamsgeur ruiken. Zolang blijft er dus sowieso nog wat THC in je systeem zitten, maar ook niet veel langer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk heb je dan een heel trage stofwisseling ofwel een probleem met je schildklier. Mogelijk werk thc wel in op de snelheid van de wisseling en dat dan in samenwerking met de geestelijke processen. Interessante gedachte. In ieders geval is uit medische boeken bekend dat bvb alcohol, zeker na twee dagen, dan niet meer als zodanig traceerbaar is bij gezonde personen.
Dat wil niet zeggen dat de afbraakresten van de drug al verdwenen zullen zijn. Mogelijk slaat de hond daar op aan.
Weet wel van gewone sigareten roken, duurt het minsten 5 jaar voor echt alles uit je lichaam is verdwenen, misschien valt het met elkaar te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wiet sporen kan men nog een maand of vier in je haar terug vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan nog zeker 3 maanden in je lichaam zitten,bij onze pleegzoon heeft het ruim 4 maanden geduurd hij is nu helemaal clean
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring bestond uit het af en toe eten van hash, door de muesli (30 jaar geleden) Dat zorgde wel tot 4 maanden later voor (kleine) hallucinaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmmm
ik voelde mij na 2 weken al veel beter ! ik rookte het ruim 25 jaar elke dag ! veel dingen verbeteren zoals je geheugen . maar ik denk dat het zekker wel een half jaar duurt voor je helemaal clean ben .bij mij vraagt het lichaam er nog steeds om ,nu 2 maanden verder .als ik het ruik denk ik ach een kan wel !! NIET DOEN ! je voelt je lekker tevens heb je spijt ...goed dat je stopt bdw