Word ik voor het eerst ongesteld?

Ik heb wat andere dingen gelezen, die inderdaad kloppen.

- Ik heb het koud en lig onder een deken, zelfs als het 25 graden is.
- Ik ga de hele dag naar de WC, het is net alsof het niet wil stoppen.
- Ik heb al (1,5 jaar?) witte afscheiding in mijn onderbroek, 1x per dag.
- Stemmingswisselingen kloppen inderdaad.
- Schoonmaakwoede klopt ook ;p
- Ik heb de afgelopen (2 maanden?) heel erg pijn in mijn onderrug

Zijn er nog meer kenmerken, of weten jullie of mijn ongesteldheid er aan zit te komen? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou kunnen maar bij mij "kwam" het gewoon ineens...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De een voelt niks, de ander alles. Ik werd plotseling ongesteld toen ik op het toilet zat (gelukkig haha). Ik kon mijn periode aanvoelen doordat ik een dag pijn had in mn buik, dan 2 weken geen pijn en dan de dag voordat ik ongesteld werd diarree.
Het is voor iedereen anders, het kan inderdaad goed zo zijn hoor ;)
Ritsuka
11 jaar geleden
Koud, vaak naar de wc en pijn in de onderrug kan ook op een blaas/nierbekkenontsteking duiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat Ritsuka zegt, ik heb 4x een blaasontsteking gehad, en behalve de schoonmaakwoede is dit precies hoe ik me voelde. Behalve de witte afscheiding, dat krijg je gewoon. Pijn van ongesteld zijn is een langdurige zeurende pijn in je buik. Sommige mensen kruipen in elkaar in een hoekje, anderen krijgen er een verschrikkelijk humeur van.

Het beste antwoord

Het zou kunnen maar met zekerheid is het niet te zeggen. Het enige wat je kunt doen is afwachten. Overigens kunnen de symtomen ook tussen de oren zitten. Ik heb nog nooit iets gehoort over stemmingswisselingen als je ongesteld gaat worden voor de eerste keer.
En dat je al anderhalf jaar witte afscheiding hebt is ook niets om je ongerust over te maken, dat is volkomen normaal.
Meestal word je omsteeks dezelfde leeftijd ongesteld als je moeder maar dit is niet altijd!