Wat kan de oorzaak zijn van vaginaal bloedverlies zijn? (Zie info)

Ik ben sinds mijn 12e (ben nu 20) altijd regelmatig ongesteld geweest. Elke maand word ik ongesteld op de 5e of 6e van de maand. Nog nooit ook maar 2 dagen later of eerder geweest. Ook duurt het altijd 3 of 4 dagen. Zo ook deze maand. 4 april werd ik ongesteld en 8 april was het weer over. Nu is het probleem dat ik de 15e opeens weer bloed (wat overigens een heel vies luchtje heeft, misschien iets teveel informatie, sorry) verloor. Nu dacht ik, ach het is altijd zo regelmatig, kan best een keertje raar verlopen. Maar nu heb ik dus wéér bloedverlies. Dit is dus al de 3e keer in 3 weken. Nu heb ik ook een soort jeuk/pijnlijk gevoel down daar. Daarnaast ook nog zeer veel buikpijn, terwijl ik normaal helemaal geen last heb van krampen of iets tijdens mijn menstruatie.

Ook tussen die periodes van bloed door had ik vaginale afscheiding, maar dit was eigenlijk net water, alleen ook met een niet al te fris luchtje.

Het is géén SOA, dat weet ik 100% zeker. Ik heb mij namelijk in de zomer op alles, echt alles, getest en ik had niks. Daarna heb ik geen seksueel contact meer gehad.

Ik begin mij nu dus aardig zorgen te maken, aangezien het altijd zo "normaal" verloopt. Mijn huisarts is een man, en ik ga daar niet graag heen met zulke klachten. Ook google ik het niet, alleen omdat er toch altijd de ergste dingen uit komen.

Ik vroeg mij dus af of iemand hier ervaring mee heeft, of een idee van wat het kan zijn..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Huisarts, jeuk, vreemde afscheiding en rare geur kan op schimmelinfectie duiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, of op een ontsteking. Echt gaan hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik durf echt niet naar hem toe. T is nog een jonge gozer (schat hem rond de 30) en ik schaam me echt teveel om naar hem toe te gaan met zoiets.. Weten jullie toevallig of je een afspraak bij de gyneacoloog kan maken zonder verwijzing? Want daar zal die me waarschijnlijk heen sturen toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Tess, zo werkt dat niet, je moet eerst naar een huisarts en die stuurt je echt niet zomaar naar een gynaecoloog, dan moet die wel wat ernstigs vermoeden. Als jij met zulke dingen niet naar je huisarts durft dan moet je een andere huisarts gaan zoeken maar bedenk dat het heel normaal is dat je hier niet mee naar je huisarts durft, vroeger had je bijna alleen maar mannen als huisarts. Zij zijn het gewend, zien elke dag wel een vrouwelijk onderlichaam en kijken daar niet meer van op. Voor elke vrouw is zo'n onderzoek vervelend maar als je eens zwanger wordt kijkt jan en alleman naar dat gebied en dan ben je vaak wel over dat gevoel heen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh oke, ja mn vader is ook huisarts, dus vind het altijd een raar idee. Mn vader zegt ook wellis dattie soms raar opkijkt bij dingen die die tegenkomt.. Vandaar.. Even moed bij een rapen en dan toch maar even langs de huisarts.. Bedankt voor de reacties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het je vader!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huh.....je vader is huisarts en je vraagt het hier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik t me vader kon vertellen had ik dat natuurlijk gedaan. Maar ik zal uiteraard vragen moeten beantwoorden over soa's en seksuele contacten. En daar praat ik liever niet met mn pa over. En dan nog zal hij waarschynlyk ook een kykje moeten nemen.. Uuh nee doe maar niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je vader er iets op tegen hebben dat je seksueel contact hebt gehad? Overigens ben je getest dus je weet dat je geen soa's hebt. Als jouw vader dezelfde bevoegdheid heeft als een wildvreemde huistarts lijkt het me alleen maar beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik praat liever niet met mijn vader over problemen daar beneden. En ik zei niet dat hy er iets op tegen heeft. Hy weet allang dat ik sexueel actief ben. Alleen ga ik het er niet uitgebreid met hem over hebben.

Antwoorden (2)

Je moet echt naar de huisarts gaan. Het zou gewoon een infectie down under kunnen zijn ofzo en daarvoor moet je behandeld worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch best naar de gynaecoloog. Bloedingen kunnen veroorzaakt worden door zwangerschap, maar aangezien je laatst ongesteld was lijkt deze kans onwaarschijnlijk. Maar zoals je zelf zei, ook zeer ernstige zaken (kanker) kunnen dergelijke bloedingen veroorzaken. Ben je aan de pil? Ook de pil kan hier verantwoordelijk voor zijn. Misschien ben je onlangs veranderd van merk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet waar jij woont maar in Nl kun je niet naar een gynaecoloog zonder verwijzing van een huisarts, daar zul je toch echt eerst heen moeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn fout, wist ik niet. België dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik ben niet aan de pil en zwanger lijkt me wel heel sterk, dan zou ik nu dus zo'n 8 maanden moeten zijn aangezien de laatste x seksueel contact in de zomer was.. Maar bedankt voor je antwoord