Morgen ga ik op vakantie en we gaan 8 uur rijden. m'n dochters slikken primatour, maar na hoeveel uur zou je weer een nieuw pilletje moeten innemen?

op de gebruiksaanwijzing stond 3x per dag innemen. maar wij gaan maar 8 uur rijden. de volgende dag gaan we nog 6 uur rijden.

oja en ze zijn 9 en 13. dus ze moeten een half pilletje in nemen.

alvast bedankt

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry,
bij de vraag staat 'morgen ga ik op vakantie' dat moet 'morgen gaan we op vakantie' zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

ze mogen drie maal daags(om de 8uur dus) een half tabletje ik zou dit niet aanraden daar je er heel slaperig van kan worden
dus ik zou een uurtje voor vertrek een halve geven en de volgende dag ook
en mocht het nodig zijn zou je er nog een halve kunnen geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als er al misselijkheid is ontstaan heeft het tabletje geen zin meer en zul je waarschijnlijk juist gaan overgeven na inname. Dus het je moet de tabletten ter voorkoming van geven, vandaar altijd voor die tijd. Een omgekeerd aspirientje zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geef toch aan een uurtje voor vertrek en mocht het nodig zijn kan je het nog een keer geven na 8 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat versta je onder nodig zijn dan? Ik had het ook niet over die ene halve voor de rit.
Als er staat 3x per dag innemen zou je ze om de 8 uur mogen innemen. Aangezien jij aangeeft dat je hooguit 8 uur gaat rijden hoeven je kinderen morgen maar één keer een kinderdosering in te nemen. In de gebruiksaanwijzing staat ook (meen ik) dat je deze tablet dan wel één uur vooraf aan het reizen/vliegen/varen moet innemen. Daar moet je je wel aan houden, dan werkt het het beste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de volgende dag geldt dan hetzelfde: weer één uur voor het vertrek de kinderdosering geven.
Steenuiltje
12 jaar geleden
De werking begint na dertig minuten en houdt zes tot acht uur aan, je hoeft dan ook maar een pilletje te gebruiken per persoon.

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Enkele tips om de kans op reisziekte te verkleinen:

Eet een lichte maaltijd voor vertrek
Eet ook tijdens de reis geen zware maaltijd, maar regelmatig iets lichts
Snoep tijdens de reis zo min mogelijk
Drink vlak voor en tijdens de reis geen koffie, alcohol of koolzuurhoudende drankennatuurlijke verzorging voor moeder en kind

Specifiek voor wagenziekte:

Ga voorin zitten, concentreer je op vergelegen punten
Vermijd rook, vette etensluchten, benzinedampen en parfum
Vermijd het lezen en schrijven in de auto
Zorg voor frisse lucht door een raampje op een kier te zetten, of zet de airco aan
Stop regelmatig en loop even rond
Als bochtige wegen niet te vermijden zijn, vraag dan de bestuurder zo rustig mogelijk op te trekken en af te remmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dag is volgens mij 12 uur en een etmaal 24 uur, dus 3 x per dag wil dus zeggen 1 per 4 uur.