Hoe kan ik mijn temperament weer uiten?

Ik heb van origine een colombiaanse temperament, druk, gezellig en gevoelig. Op een of andere manier kan ik mijn temperament niet meer uiten. Ik had het vroeger veel toen ik nog veel met de Colombiaanse familie omging. Het is nu weg want ik ga niet meer met Colombianen om. Ik denk dat het onnodig zal moeten zijn om met Colombianen om te gaan om het weer te krijgen, want het hoort een gedeelte van mij te zijn. Ik moet wel zeggen dat ik in mijn jeugd veel gekwetst en gepest ben en hierdoor moeite heb om mijn emoties uberhaupt te kunnen uiten. In mijn stem en mimiek ( gezicht lichaamstaal) Wat moet ik doen om dit te kunnen verbeteren dat ik weer zo temperamentvol als vroeger kan zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een temperament wordt inderdaad vaak cultureel ondersteund. Bij separatie van die cultuur blijft een residu achter in de persoonlijkheid. Anderen zullen dat merken en u zult (zoals blijkt) een gemis ervaren. Ik weet de reden van de afscheiding van de cultuur niet. Neurotisch gaan zoeken naar verloren gegane emoties zal uw probleem niet of nauwelijks oplossen (naar ik vermoed). Op zoek gaan naar uw nieuwe 'IK', de mogelijkheden die dit biedt op blijdschap en tevredenheid, is zeer aan te raden. Per slot van rekening bent u de resultante van uw eigen verleden en dus inclusief uw cognities van de afgelopen jaren/tijd. Dit betekent dan dat u leert genieten van het zijn, het NU, in alle verschijningsvormen. Veel plezier daar mee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100