Wat zijn zachte bultjes op rug, borstkas en middel die jeuken, opgelopen in bed?

Hoi hoi, ik heb al enkele weken dat ik last heb van terugkerende jeukende bulten, die ook alleen ontstaat zodra ik naar bed ga. Het zijn er vaak 5 of 6, en zitten vaak op de zelfde plek.

Ik heb mijn bed uitbundig gecontroleerd op bedwantsen, ik heb inmiddels 2 keer een grote schoonmaak gedaan.

Ik ben niet aan een nieuw wasmiddel begonnen of nieuwe kledij, dekbedovertrek, of laken.

De bultjes zijn tussen de 3 en 5 millimeter doorsnee, vrijwel altijd rond. Voelen vaak onderhuids aan, en als ik er een kruisje (zoals bij een muggenbult), gaat de jeuk weg. Soms komt de jeuk terug, of blijft tot de volgende avond weg.

Mijn huisarts kon niks voor mij betekenen.

Wie denkt te weten, of heeft een vermoeden wat het kan zijn/is, brand er op los. Mochten er mensen zien die misschien iets van een crème kennen, let me know.

Ik douche niet dagelijks, dus het ligt niet aan een shampoo.

1.1K

Antwoorden (1)

Kruisje zetten haalt de jeuk niet weg. Het idee erachter is een tijdelijke pijnprikkel die de jeuk op dat moment even overstemt.

Ik zou ook denken aan allergische reacties. (Parfum?) En of het niet met iets anders dan het bed te maken kan hebben. Indien het echt het bed is zou het de warmte nog kunnen zijn en anders denk ik enkel aan schurft en wantsen...