bij torische contactlenzen binnenkant van buitenkant onderscheiden?

Hoe zie je bij een torische contactlens (dus met cylinder) wat de binnenkant en wat de buitenkant is. Ik zie geen verschil. Ook níet dát de eén een kommetje zou zijn, de ander een schoteltje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik heb zelf torische lenzen, volgens mij kloppen de uitleggen hierboven wel, maar ik heb even een tekening gemaakt van hoe ik het kan zien als ik de lens op mijn vinger zet en van de zijkant bekijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is niet te zien, alleen te voelen als je ze inzet. Zet je ze verkeerd in dan irriteren ze
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het iets zien aan het randje van de lens. Als je de lens ziet, in zijn normale stand, dan zie je een klein randje rond de lens. Staat de lens binnenstebuiten geklapt, dan is dit randje veel smaller.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...zo doe ik het nu ook...maar vaak is het een gok