Piep in oor word dat erger?

Ik hèb sinds het nieuwe jaar 2015 een piep in mijn oor door vuurwerk de piep is 2 op de schaal van 10 erg maar ik vraag me af word dat erger.met slapen hoor ik het in het begin best wel maar later trekt het zowat helemaal weg geen idee hoe dit kan.ik slaap gewoon heel goed dus dat is niet het probleem.maar word het erger of gaat het misschien weg.

Toegevoegd na 18 uur:
Kan ik door tinnitus doof worden als ik geen harde geluiden opzoek

Weet jij het antwoord?

/2500

Gehoor geneest nooit Je hebt nu een serieuze beschadiging aan je gehoor daarom heb je die piep. Bij hard geluid zal je gehoor sneller achteruit gaan dan bij iemand anders. Als je bij hoge volumes weg blijft zal het niet erger worden.

Tinitus - want dat is het - is blijvende gehoorschade die NOOIT meer weg gaat. Wel kun je over de jaren wennen aan het geluid, waardoor je het vrijwel niet meer of niet meer altijd waarneemt. Ik heb inmiddels (door de ziekte van Meniére) al ruim tien jaar een voortdurende suis in mijn oor (zou zeggen 3 op een schaal van 10) die ik eigenlijk alleen nog maar waarneem als het stil is in mijn omgeving. Van het gehoorverlies heb ik meer last, al is het nog bij lange na niet genoeg voor een gehoorapparaat. Wanneer je echter regelmatig jezelf blijft blootstellen aan hard geluid (in de ruimte of door een koptelefoon) kan het wel flink verergeren. Er kunnen meer tonen "wegvallen" en een suis, piep of rinkel in je oor "achterlaten" die je vanaf dan voortdurend vergezeld. Het is dus heel belangrijk voortaan verstandig met geluid om te gaan. De behandelmogelijkheden zijn nog altijd minimaal, maar in overleg met de huisarts zijn er wellicht toch dingen die je kunt proberen. Succes is echter verre van gegarandeerd.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100