Als je paar dagen verhoging hebt, betekent dat ontsteking in je lichaam hebt?

ik vraag me af: ik ben al paar dagen ziek, lichte verhoging van 37.5 tot met 37.9 °C. dan heb ik iets ontsteking in mn lichaam of hoeft niet per se? of moet je juist hoge koorts hebben? boven 38 en of 39 graden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Koorts is een verdedigingsmechanisme van je lichaam, en zorgt er juist voor dat je sneller beter wordt. Bacterieën en virussen zijn kwetsbare dingen, die het best kunnen overleven bij 37 graden (natuurlijke selectie, zo hebben ze zich aan ons aangepast). Wanneer de temperatuur een graad hoger is, zullen veel van die ziekmakers al sterven, terwijl onze cellen daar wel eventjes tegen kunnen. Op die manier kan je lichaam dus makkelijker alle 'vijandige' cellen doden en weer gezond worden. Toegevoegd na 1 minuut: Dus hoe hoger je koorts, hoe meer je lichaam zich aangevallen voelt. Ontstekingen zijn vaak verzamelingen van grote hoeveelheden bacterieën of virussen op één plek, dus zouden een goede reden zijn voor je lichaam om koorts te hebben.

je hoeft geen verhoging of koorts te hebben bij ontsteking of andersom. Ik heb vaak verhoging voordat ik ongesteld wordt... Jij mss ook? Maar 't kan dat er een ontsteking oid zit, wss verkoudheid? Iig als je 't niet vertrouwd even morgen de huisarts bellen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100