Is het mogelijk dat je bijvoorbeeld een griepje of iets dergelijks op jezelf kunt afroepen?

Vorige week ben ik met een paar vrienden een week op vakantie geweest en op de laatste dag van de vakantie hadden we het over ziek zijn na de vakantie.
Ik zei toen meerder malen : "Ik ben nog nooit in mijn hele leven ziek geweest na de vakantie"
De dag dat ik thuis kwam had ik al last van buikkrampen, verder was er nog niet zoveel aan de hand.
De volgende volgende werd ik wakker met een gigantische buikkrampen en allemaal grote, jeukende, rode bulten op mijn onderbenen.
Nu lig ik de hele week al op bed van ellende en sta ik stijf van de anti-allergie tabletten.

Is het mogelijk dat ik al deze ellende op mijzelf heb afgeroepen, doordat ik zo vaak zei dat ik nog nooit ziek ben geweest na de vakantie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Neen, griep is niet psychisch, het is een virus dat je lijf in de war brengt. Zo kan je ook niet een ander de griep bezorgen door heel vaak te zeggen (Piet) moet de griep krijgen.

Als dat mogelijk zou zijn dan zou ik roepen: "Ik heb nog nooit in mijn leven na de vakantie de jackpot uit de staatsloterij gewonnen". Met andere woorden: nee, het is gewoon toeval

ligt er aan, als je denkt dat je iets over jezelf kan afroepen moet je geloven in in hogere macht die dat controleert. aangezien nooit is bewezen dat God wel of niet bestaat. is het niet uit te sluiten dat er een God is. een volgende vraag is of een hogere macht zich op deze manier zou manifesteren. de meeste gelovigen zullen dit niet beamen. de kans word dus steeds kleiner dat je het over jezelf hebt afgeroepen. een arts zal je zeggen dat het niet mogenlij is dat je een ziekte over jezelf afroept. ik denk zelf dat dat ook niet mogenlijk is. maar het feit dat je het vraagt impliceert dat je in een controlerende macht gelooft vandaar bovenstaande antwoord.

Nou, het ligt er inderdaad aan of je het gelooft..ik heb ook weleens meegemaakt. Dat er bijna alle collega's van mij ziek waren en dat ze erover gingen praten en ik werd er zelf ook een beetje twijfelachtig.van straks word ik ook ziek. En de volgende dag werd ik zelf ook niet lekker. Ik denk dat als je bang word om het te worden,dat het dan ook gebeuren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100