Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar gingen in 2006-2009 naar toe als een alleenstaande ouder een depressie had?

In het boek (fictie) dat ik aan het schrijven ben verblijft een meisje van haar twaalfde tot haar veertiende op een andere plek dan thuis. Haar moeder zit in een depressie en kan niet goed voor het kind zorgen. Het speelt zich af in de jaren 2006-2009.
Ik wilde haar in een internaat laten verblijven, maar gebeurde dat in die tijd en werd dat vergoed? Of gingen die kinderen naar pleeggezinnen? Wat is de voor de meest voor de hand liggende oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het zou allebei kunnen, het meest ligt het voor de hand dat het meisje tijdelijk wordt opgenomen in een pleeggezin, maar als er geen kan worden gevonden dan zou een inrichting in beeld kunnen komen.

Onderstaande site zal veel van je vragen - ook over de vergoeding - beantwoorden en wellicht doe je nog meer ideeën op voor je boek.

Succes met het schrijven !
(Lees meer...)
Ceeve
11 jaar geleden
Eerste keus is familie of ouders van vriendinnetjes. Daarna komt pleegzorg om de hoek kijken.

Een internaat geloof ik niet zo in en het werd ook niet vergoed. Ik weet ook niet of er internaten in Nederland zijn waar je in het weekend kunt verblijven. Het zijn toch vaak de schippersinternaten waar de kinderen in het weekend naar huis gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle heeft gelijk. Behalve als de moeder geen toestemming geeft voor plaatsing bij een pleeggezin dan houd jeugdzorg daar vaak rekening mee en komt ze in een internaat/kindertehuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Als ze in een kindertehuis komt of een internaat, werd dat dan vergoed want de moeder heeft weinig geld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het via jeugdzorg gaat wordt het zo wie zo vergoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou een moeder daar toestemming voor moeten geven en waarom zou ze dat niet doen? Een kind is vrijwel altijd beter af in een gezin.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding