Als iemand om 11u 's ochtends naar drank ruikt, kan dat nog van de vorige avond zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (5)

Dan kan wel maar dat hangt er ook een beetje vanaf tot hoe laat diegene heeft gedronken en hoeveel.
Als diegene bijvoorbeeld uit gaat en die drink enorm veel en gaat door tot 6 uur s'ochtends dan kan je nog best naar drank ruiken om 11 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat kan. bij een alcoholistische consumptie van normaal formaat heeft het lichaam anderhalf tot twee uur nodig, om dit af te breken. dus als iemand doorzakt tot een uur of 4 in de ochtend, dan kan het best zijn, dat hij. zij om 11 uur nog niet alle alcohol heeft afgebroken en dus nog naar drank ruikt.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Als die sindsdien nog niets gegeten heeft kan dat best zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
De lever breekt 7 gram alcohol per uur af. 1 glas alcoholhoudende drank bevat 10 gram alcohol. De lever doet dus 1,5 uur over 1 glas. Het alcoholgehalte in het bloed (promillage) is niet alleen afhankelijk van het aantal glazen dat iemand drinkt. Ook het gewicht en het geslacht van de drinker spelen een rol bij het gehalte aan alcohol in het bloed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dan gaat het wel om sterke drank, met bier en wijn lukt dat bijna niet.
De lucht van alcohol komt uit de poriën, niet uit de longen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand de avond ervoor flink heeft gedronken kan degene de volgende ochtend zeker nog naar drank ruiken.

Maar ik als oud werkende in de verslavingszorg denk dat je die vraag niet zomaar stelt.