Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn broer van 25 heeft bloed moeten laten prikken om schildklierwaarden te controleren. Hoeveel moet hij zelf betalen vanwege de eigen risico?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
934

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat ligt aan zijn zorgverzekering, soms word dit helemaal vergoed en anders inderdaad eigen risico. Dit ligt meestal rond de 150 euro. Maar hoe duurder je zorgverzekering hoe minder eigen risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@frooko: je laatste zin is onjuist, het verplicht eigen risico is door de overheid bepaalt tot max € 170 in 2011.
Wat jij hoogstwaarschijnlijk bedoelt is eigen bijdrage.
Dat wat op de rekening staat moet hij betalen. Ik dénk dat het hooguit een paar tientjes is. Tot €170 moet je zelf betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog nooit een rekening gehad voor bloedafname en het wordt ook niet verrekend met mijn eigen risico, net als de huisarts.

Maar het kan zijn dat er verschillen zijn bij verzekeringen/polissen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@nelly3: of de dokter danwel het ziekenhuis hebben de rekening niet ingediend of ze hebben het nog niet gedaan, het laatste kan tot 3 jaar de bloedafname.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat al 10 jaar lang 3 maal per jaar bloedprikken
Ik ben verzekerd bij Agis, en vorige maand heb ik ook bloed laten prikken. Ik ben kwijt aan eigen risico 32,37 euro. Ik weet niet wat andere verzekeraars hiervoor rekenen, het zal niet veel schelen in prijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding