(PCOS) Kan ik meteen mijn anticonceptiepil slikken zonder ongesteld te zijn?

Ik heb morgen een avondje gepland waarop ik écht niet ongesteld wil worden maar bovenal kan het bij mij zo 3 maanden duren voordat ik weer eens ongesteld wordt (PCOS..) dus heb een nieuwe anticonceptiepil gekregen de Zoely. Heb al sinds januari geen anticonceptiepil gehad dus het wordt weer opbouwen. Kan ik de pil vanavond slikken, ondanks dat ik niet ongesteld ben? We doen het sowieso met condoom erbij, dus dat is het probleem niet. Vorige keer kon het wel maar ik twijfel of het bij deze pil ook kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat in de bijsluiter verteld, bij de meeste anticonceptiepillen is het zo dat je op de eerste menstruatie dag moet beginnen met een strip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet niet, dat moet je doen als je meteen veilig wilt zijn en zonder condoom wil vrijen. Als je dat niet doet moet je zeven dagen een condoom gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt inderdaad Pelle, dat heb ik ook begrepen van mijn dokter. Maar de vorige keer dat ik aan een andere anticonceptiepil begon mocht ik er ook meteen aan beginnen omdat ik toen al 3 maanden wachtte op mijn menstruatie.. :P Dank je wel, ik denk dat ik 'm al ga slikken!

Antwoorden (1)

Of je nu vandaag wel of niet begint met slikken heeft niets te maken met dat je morgen echt niet ongesteld wilt worden. Of je die pil nu wel of niet slikt als jouw lichaam morgen van plan was om te beginnen met je menstruatie dan komt die gewoon.

Ik snap dat je gewoon wilt beginnen omdat het nog lang kan duren voor je ongesteld wordt. Dat kan wel maar pas als je zeven witte tabletten hebt geslikt ben je veilig. Dus zeven dagen lang een condoom gebruiken. Overleg anders voor de zekerheid met je arts want die weet meer van jouw lichaam en de PCOS.