Hoe wordt je gemotiveerd je weer in te zetten na zware teleurstelling?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi, ik zou zeggen accepteren en dan loslaten. Ieder mens ontmoet tegenslagen of de schaduwen van het leven zelf, het is een pad van leren en soms zijn ze pijnlijk. Ik ben ernstig ziek maar ongeneeslijk optimistisch. Ik wordt niet meer beter, en nader het einde van het leven. Ook ik was teleurgesteld dat ik zo ziek moet worden. Deze gedachte van teleurstelling heb ik uitgebannen. Daarom accepteer ik mijn ziekte want dit schept ruimte om naar andere belangrijker dingen va het leven te begrijpen en te ervaren. Eerst zal je de kunst van loslaten moeten kunnen opbrengen en dan je teleurstelling accepteren. Het maakt mij een zeer positief mens ja zelfs al in mijn grondhouding. Het optimisme is voor mij van levensbelang, het geeft hoop en effectiviteit. Optimisme geeft draagkracht en mijn omgeving vibreert mee. Maak je los van je teleurstelling leer ervan en durf te leven want aan elke schaduwzijde is een zonzijde. Maak een groot probleem zo klein mogelijk, sta open voor vernieuwingen en gun je zelf vernieuwingen. Als je vast besloten bent om de mooie en goede dingen te zien zul je die inderdaad zien. Als je merkt dat je pessimistisch denkt, zelf nadat je hebt besloten optimistischer te worden, dan is dat niet erg. Zie het onschuldige in van negatief denken dat is ook positief optimistisch denken. Laat negatief denken of een pessimisme zachtjes los en bekijk of je een optimistischer manier kunt bedenken om tegen dezelfde gebeurtenissen aan te kijken. Zo wordt je een optimistisch mens, laat de teleurstelling los, doe dingen bewust en goed maar stap voor stap geleidelijk aan . Keep it small, small is Beautifull. Omdat mijn dagen korten geniet ik met volle teugen van het leven per dag. Gisteren is voorbij morgen nog zo ver alleen vandaag doet er toe. Soms is een teleurstelling alleen verdriet, maar verdriet heeft een helende kracht, verdriet heeft hoop in zich en dus toekomst. Huilen mag en het ruimt op, een deur met nieuwe perspectieven gaat open, mens durf te leven zingt Ramses S en hij heeft gelijk. Geniet van het leven, sterkte Addy

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100