Hoe kan ik hoofdpijn verminderen na een auto-ongeluk?

Ik ben gisterochtend uit de bocht gevlogen met de auto en ben daarbij op de kop geëindigd in de auto. Wonder boven wonder heb ik fysiek enkel wat blauwe plekken en wat schrammetjes op mijn linker hand. Voor de rest ervaar ik vandaag de hele dag een soort beurs gevoel tussen mijn schouderbladen (wat ik logisch vind), dus heb ik vandaag nog wel even op de crosstrainer gestaan, immers is bewegen van de spieren wel goed. Echter heb ik de hele dag al een soort zeurende aanhoudende hoofdpijn, waar paracetamol (2 tabletten) niet bij helpt. Ik ben al wel gisteren gezien door de dokter op de dokterspost (was geen ambulance bij het ongeluk), waarbij de wervels gecontroleerd zijn en door het hoofd naar achteren te brengen, tegen de kin aan en naar je oren toe.

De hoofdpijn zit met name aan de voorkant/ voorhoofd. Wat kan ik doen om deze hoofdpijn wat dragelijker te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb alleen gisteravond 2 paracetamol gehad en begin van de avond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je mag er 8 per dag. pas als je meerdere dagen veel paracetamol slikt, krijg je er hoofdpijn van. Dat is bij vraagsteller niet het geval.

Het beste antwoord

je lichaam heeft rust nodig, dus pak die rust ook. ga vroeg naar bed nu.

mochten de klachten blijven, ga dan nog eens langs de dokter.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou wel even blijven opletten, het kan namelijk een (lichte) hersenschudding zijn. Als je het niet vertrouwd kun je altijd de huisarts bellen.
Verder veel rusten, en even niet te intensief inspannen. Dus wandelen om soepel te blijven wel maar de crosstrainer zou ik even mee wachten.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoofdpijn kan een lichte whiplash zijn. Dit is niet erg gaat vanzelf weg maar dan moet je wel rustig aan doen. Niet gaan sporten de komende 14 dagen. Rusten en ontspannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ze op de dokterspost de wervels gecontroleerd hebben, weten ze dan zeker dat het geen whiplash is? vroeg ik me af, of ze dat zo snel kunnen zien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een whiplash kan je niet zien maar wel voelen helaas.