Kan een tand (tijdelijk) los zitten door een slotjesbeugel?

mijn tand zit een beetje los en ik heb een slotjesbeugel. Is dit normaal of kan he komen door de beugen?

Toegevoegd na 37 minuten:
en moet ik oppassen met het eten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (2)

Omdat je tanden door de beugel verschoven worden kan het zijn dat je tanden een beetje los gaan zitten. Dit zal meer zijn als je beugel net strakker is gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met mijn slotjes beugel had ik ook af en toe dat een tand losser kwam te zitten. Dit komt omdat er veel kracht op wordt gezet door de beugel. Na een tijdje gaan je tanden allemaal weer goed vast zitten. Opletten met wat je eet moet je altijd met een slotjes beugel, geen harde toffees, geen appels afbijten enz om ervoor te zorgen dat de brackets niet afbreken.