Kan je de pil met de morning after pil combineren?

Weet iemand of je dit kan combineren want ik ben pas nu 5 dagen begonnen met de pil en gisteren kwam mijn partner voor het eerst klaar in mij dus... ik maak me zoveel zorgen of ik zwanger kan raken want heb opgezocht wanneer je partner in je kan komen je moet blijkbaar dus 7 dagen slikken en dan pas kan het. Ik heb dus geen idee of ik de morning after pil zo snel mogelijk moet gaan halen ofniet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Als je met slikken begonnen bent op de eerste dag van jouw laatste menstruatie dan ben je gelijk beschermd. Was het een andere dag in jouw cyclus, dan moet je de eerste week een condoom gebruiken. Voor de zekerheid kun je dan inderdaad beter morgenvroeg een noodpil halen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@amadea Dankjewell!!!!

Antwoorden (2)

Ik ben 23 en kan me herinneren dat ik vanaf mijn 11e tot 19e aan de pil was en heb in die tijd wel 3 a 4 keer een morning after pil gebruikt en ben er nooit ziek van geworden. Je kan even bij de etos vragen aan een medewerker hoe dat zit. Of je kan hem kopen en dan in de gebruiksaanwijzing kijken wat er hierover in staat. Succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je de pil juist gebruikt (zie bijsluiter) is-tie meteen werkzaam. Er kan echter een hoop misgaan waardoor er wordt geadviseerd een extra voorbehoedsmiddel te gebruiken (diarree, pil vergeten, pil te laat ingenomen etc). Maar over het algemeen hoort de pil meteen te beschermen als je het de eerste keer goed inneemt.