Waarom huilen sommige mensen als ze klaarkomen?

.. niet omdat ze pijn hebben of verdrietig zijn.. waarom dan wel? En hoe werkt dat? Wat gebeurt er in de hersenen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik dacht zelf inderdaad ook aan ontlading.
Dan blijft mijn vraag: hoe werkt dat dan? Liggen die plekjes in de hersenen die verantwoordelijk zijn voor huilen en klaarkomen dan te dicht bij elkaar of zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh nee, daar gaan we weer! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:S

Het beste antwoord

Ontlading! Huilen, plassen, klaarkomen is allemaal ontlading. In dit geval is het een fijne ontlading en soms kan een mens huilen vanwege een gelukkig gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

letterlijk huilen?
tranen kun je bewust maken door te gapen; misschien is het diezelfde gezichtsstand die dit veroorzaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emoties, liefde

Ik herken t namelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me too! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je was me voor met je antwood+
Soms kan je zo dicht bij iemand zijn dichter kan je niet zijn. Dat maakt emoties los. Zo mooi eigenlijk. Dat kan liefde voelen zijn van dichtbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Komma's zijn niet voor niets onderdeel van onze taal. Dat maakt een zin leesbaar!
Dan stroomt het helemaal over... Het is heel aandoenlijk als je dit overkomt, of als je een ander dit kunt laten overkomen... Je stroomt helemaal over... Letterlijk...

Het is een opbouwen van spanning, vooral bij mannen is dat zo en als die spanning plots ontladen wordt dan is er emotie, althans dat kan zijn... Bij vrouwen kan dat ook zo zijn, dat spanning opgebouwd wordt, de man moet dan wel heel kundig zijn in a) geduld hebben en b) spanning opbouwen... En dan kan het zijn dat de spanning oploopt zodat de vrouw gaat spuiten (squirten) en/of er een emotionele ontlading komt tot (bijna waanzinnig) te gaan huilen...

Het gebeurt gewoon zo soms... (Sh)It Happens sometimes...

Toegevoegd na 39 minuten:
.

Bij vrouwen zitten in de bekkenbodem plekjes waar veel opgeslagen oude pijn zit en bij het vrijen komen die soms los in de vorm van een huilbui...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
it hahhaa
AWM
14 jaar geleden
Ik krijg soms een huilbui van een antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe verzín je het elke keer weer, he? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ontzettend jammer nou van die toevoeging ; je begon best aardig, en dan moet je het toch weer met klinklare kolder verpesten.....
't Zijn emoties die los komen tijdens deze ont-lading.
Alsof die emotie ook niet tegen te houden is.

Pure emotie van een heel mooi, liefdevol samenzijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je eerste chakra wordt letterlijk aangeraakt.
Deze chakra heeft te maken met je basis.
Heel diepe (weggestopte) emoties kunnen hierdoor los komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie de emoties als een ladder. De laagste tree is de slechtste emotie die een mens ondervindt, zeg maar de dood. De hoogste tree is de emotie van het ultieme geluk, b.v. het baren van een kind.
Je kunt huilen als je verdriet hebt (lagere trede), maar ook als je heel gelukkig bent (hogere trede), b.v als je trouwt of een kinje krijgt. Het huilen vertegenwoordigt in beide gevallen als een uitlaatklep. Hetzelfde kan gebeuren als je heel fijn klaarkomt en erg van je partner houdt. Het geluksgevoel is dan niet meer onder woorden te brengen, dus zeg je het met gelukstranen. Simpel maar wel mooi eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze huilen van geluk. Misschien hebben ze eidenlijk ontdekt dat het heel lekker kan zijn. Ik neem niet aan dat ze huilen om de mislukking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik,de vrouw van knuffelbeer,heb dat nog nooits meegemaakt hoor,dat een man ging huilen,nadat hij was klaargekonen.Gelukkig maar,want ik zou zo'n kerel meteen dumpen.Dus knuffelbeer,ik zou maar niet huilen strax.Als je toch gaat huilen,doeiii.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plekjes in de hersenen, aha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar... Het is een overweldigend gevoel van liefde, emoties, geluk, genot, plezier, totale overgave, geloof en ongeloof.

Wat zo'n heftige en emotionele ontlading tot gevolg kan hebben, geestelijk en lichamelijk, dat de tranen over je wangen lopen.

Plekjes in de hersenen? Plekjes overal! Plekjes waarvan je niet eens wist dat ze er waren :)