Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je het beste een te korte spier in je dijbeen verlengen?

Toegevoegd na 6 uur:
leotill door het vele lopen langs de weg (weg loopt aan 1 kant af) is volgens de fysio de pees (Glutens Medius). gekrompen, deze drukt daardoor het bot tegen de slijmbeurs. Ik heb het over een spier maar dit moet zijn denk ik pees.
b.v.d.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik heb het dus duidelijk over de slijmbeurs in de heup.
Doordat de pees te kort is geworden drukt het bot op de slijmbeurs.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met het sporten goed rekken en strekken is een goed begin, maar als ik jou was zou ik hiervoor langs een fysiotherapeut gaan. Die kan je hiervoor de juiste oefeningen geven. Ik ken er wel een aantal, maar die adviezen laat ik over aan een fysiotherapeut die jou ook kan zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is mogelijk dat je geboren bent met wat te korte spieren.
Dat is erg lastig en eigenlijk niet goed te verhelpen, wel kan je door gerichtte oefeningen de spier tijdelijk wat oprekken, maar uiteindelijk zal de spier weer zijn oorspronkelijke vorm/lengte aannemen.
Een spier is als een stuk elastiek, dat zonder belasting weer terug gaat naar zijn eigen lengte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het slechte nieuws is dat wetenschappelijk bewezen is dat rekken een spier niet verlengt.
Het goede nieuws is dat ons lichaam zo gemaakt is dat het zich aanpast aan de belasting die in je leven het meest van je lichaam gevraagd wordt. In de westerse cultuur wordt bijvoorbeeld op de grond zitten (met gestrekte benen) niet veel van je gevraagd. Lange hamstrings zijn in onze cultuur niet zo hard meer nodig en worden dan ook minder aangetroffen dan in derde wereld landen.

Je kunt weliswaar oefeningen bedenken voor het verlengen van een spier, maar tegen het aantal uren dat we op een stoel zitten zullen je trainingsuren niet zijn opgewassen.
Een manier om je spier op lengte te krijgen is het trainen van de excentrische beweging: kracht leveren terwijl de spier verlengt.

Over welke spiergroep heb je het?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding