zijn ornithine gaba en arginine slecht voor de groei?

mijn vriend is 16 jaar en traint veel en gebruikt dat voor z,n slaap om te groeien in lengte hij nu 1.75 is dat slecht of goed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet te zwaar trainen, dan groei je minder, dan gebruikt je lichaam de groei energie voor de breedte ipv de hoogte

Antwoorden (1)

In principe is dat niet slecht voor je, maar voor zover ik weet ga je er ook niet van groeien. Ornithine is een precursor van GABA, dat betekent dat ornithine omgezet wordt in GABA, een stof die je wat minder energiek laat voelen en dus zal je sneller in slaap komen.

Verder schijnt het goed te zijn voor de lever om te ontgiften.