poetsen en vlossen en mondwater helpt niet meer, is er een (paarde)middel tegen ontstoken tandvlees?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poets je al met Zendium? Bij mij zorgt het er voor dat er in mijn mond minder ontsteekt. Mijn speeksel heeft nauwelijks enzymen.

Het beste antwoord

Blijven poetsen en flossen!

Daarnaast kun je bij drogist (Kruidvat bijv.) of apotheek een flesje medisch mondwater kopen.
Het is chloorhexidine. Bij Kruidvat onder de naam Corsodyl.

Chloorhexidine doodt vele soorten bacteriën die in de mondholte voorkomen en ontstekingen of tandbederf kunnen veroorzaken.

Het wordt gebruikt bij infecties in de mond of om dergelijke infecties te voorkomen.

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Chloorhexidine_FNA_mondspoeling.aspx?mId=10704&rId=2015
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja. Een grondige ingreep van je tandarts. Niet aangenaam maar wel noodzakelijk. Daarna krijg je poetsles zodat de ontstekingen wegblijven. Als je dat niet doet is dat de ondergang van je gebit. Voordeel is dat de ontstekingen vanzelf ophouden. Als je geen tanden en kiezen meer hebt, bedoel ik dan.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Helaas, zonder tanden en kiezen heb je nog steeds tandvlees. En dat kan nog steeds ontsteken, weet ik uit ervaring.
De tandarts! Ontstoken tandvlees ontstaT niet zo maar. Meestal wordt Brufen voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Roken, als je dat al doet, kan de parodontitis in stand houden.
De tandarts of parodontologie moet dit helpen oplossen.
Overigens zijn er aanwijzingen dat CO enzym Q10 , ook wel COQ10 genoemd, een voedingssupplement, de ontstekingen kan helpen verminderen. Baat het niet dan schaadt het niet zolang je je aan de aanbevolen dosis houdt.
Voor de rest neem ik aan dat je verantwoord eet en dus geen tekorten hebt aan bepaalde vitaminen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof dat het niet wetenschappelijk te bewijzen is maar toen ik ten einde raad was na een te heftige behandeling bij de mondhygieniste (waardoor ik pijnaanvallen had van tandvlees op 1 plek, gelukkig maar 1 plek) ben ik er van af gekomen door een paar maanden slikken van co-enzym Q10 en het insmeren van de pijnlijke plek met kruidnagelolie (alleen te krijgen bij van die ouderwetse drogisten, dus niet makkelijk aan te komen).

Na maanden tobben was het bij mij helemaal over en is ook niet meer teruggekomen.
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
kruidnagelolie is perfect ouderwets middel. Spoelen met kamillethee kan tijdelijk verlichting geven zolang je niet bij de tandarts terecht kan.
plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plusje! kruidnagel is inderdaad een supermiddeltje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+plusje, spoelen met mirre tinctuur
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/27296/Mirre-Tinctuur-Tendo-25-ml
of spoelen met warme (igget) kamillethee
http://plazilla.com/het-behandelen-van-tandvleesproblemen
spoelen met kamille kan helpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de mondhygieniste een kweek laten maken. Wellicht komt het door een bacterie en kunnen ze het makkelijk verhelpen met een antibiotica kuurtje. Kosten hiervan zijn €100,-
Ik heb het zelfde probleem en dit is wat we gaan doen begin 2014
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als kind kreeg ik het advies om op het blad van gewone huislook te kauwen. Soms gebruik ik het nog wel eens, bijv. als ik op mijn wang gebeten heb of op een andere manier een wondje in de mondholte heb. Of het ook bij ontstekingen helpt weet ik niet zeker, maar kwaad kan het niet en het voordeel is dat je het vaak bij de hand hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb gemerkt dat door het poetsen van mijn tandvlees op den duur de ernstige ontsteking is verdwijnen. Ik denk dat het komt doordat je tandvlees dan gemasseerd wordt.