Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe lang kun je last hebben van pijn als je verstandskies is getrokken?

heb woensdag middag verstandskies laten trekken en heb nu nog steeds veel pijn .ik gebruik al 2 keer 500 mg paracetamol.heb erg veel last van bonkende hoofdpijn .is dit normaal of hoort dat zo.

Toegevoegd na 4 dagen:
ik ben terug geweest naar de tandarts en het blijkt dat ik een gekneusde kaak heb. het duurt nog wel een weekje of 6 voor de pijn helemaal weg is. iedereen bedankt voor de reacties...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
29.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het maandag niet over is zou ik de tandarts bellen. Volgens mij is het niet helemaal zoals het hoort hoewel dat per persoon kan verschillen. In de tussentijd lekker paracetamol blijven slikken. Dat kan geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar kun je zeker 1 of 2 weken flink last van hebben. Met name als het de bovenkaak betreft, kun je behoorlijke koppijn hebben. Ff doorbijten dus.. Sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adrem toch;p
Ik vermoed dat ze zijn verwijderd door de kaakchirurg?
En ja, dat is normaal. Er is flink gesleuteld aan een gebied wat echt hoofdpijn kan veroorzaken. Jouw lichaam is aan het herstellen. Drink voldoende vocht en rust genoeg uit.
Probeer in de loop van de dagen minder paracetamol te gebruiken. Doorgaans duurt het een weekje. Sommigen krijgen ook een opgezette wang, keel e.d.
Rotingreep (weet het uit ervaring) dus gewoon even geduld nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is vrij normaal, ja. De eerste paar dagen moet je gewoon 's morgens en 's middags een pijnstiller nemen (ik zou overigens ibuprofen of naproxen nemen, die zijn beter tegen zulk soort verwondingen). Een verstandskies is een heftige ingreep; er wordt helemaal in het bot geboord en dat is (bijna) het pijnlijkste wat je kunt hebben.
Daarnaast kun je tot een paar weken na de ingreep een opgezwollen kaak houden die afwisselt in gezellige kleurtjes. Ook zul je een tijdje je kaken niet stevig op elkaar kunnen zetten.

Maar wat betreft de pijn: na enkele dagen moet het wel minder worden en na een week toch eigenlijk wel over. Natuurlijk zul je voorzichtig moeten zijn bij het eten van vast voedsel, want dan zal je kaak nog wel wat gevoelig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is normaal dat je nog steeds kiespijn hebt. Dit duurt minimaal wel twee weken voordat het over en geheeld is.

Wat je er tegen kan doen is 'savonds voor het slapen gaan even een glas water met zout spoelen. Dit helpt het dichten van de wond van je kies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding