Kan je je slotjesbeugel laten verwijderen door een particulier?

Hoe veel kost dat? En zijn er ook mogenlijkheden om zelf je slotjesbeugel te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je niet doen, dan is alles voor niks geweest en gaan je tanden weer scheef groeien. Beter nog een paar jaar met een beugel dan allemaal scheve tanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ben ik het mee eens, maar bij mij zijn het 2 kiezen die scheef staan. Heb er goed over nagedacht... En vind het het niet waard... Want al me andere tanden staan wel recht. Dankje voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet iemand echt niet iets om het zelf te doen ofzo? x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag t aan een loodgieter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vind je belangrijker? Rechte kiezen of beschadigde tanden? Je zult de beugel nog in moeten houden. Nu is het misschien niet leuk, maar later ben je blij dat je hem hebt gehad. Een particulier of jijzelf hebben niet de juiste apparatuur en verzorgingsproducten om dit te doen. Je tanden zullen verkleurd zijn, waardoor je wittere blokjes op je tanden hebt. De orthodontist behandelt dit nog met licht en whitener zodat je tanden weer 1 kleur hebben. Waarom wil je hem eruit hebben? Schaam je je ervoor? Word je gepest?

Antwoorden (2)

het is zeer onverstandig om dat zelf te doen, je zal dan zowiezo je glazuur beschadigen, wellicht nog meer, en dan ben je nog veel verder van huis.

Verder ken ik je leeftijd niet, maarjij bent of anders je ouders ( afhankelijk van je leeftijd ) natuurlijk degene die over de behandeling beslissen. Wil je stoppen met de beugel, vind je het niet nodig of wat voor reden dan ook, dan hoort jouw eigen tandarts/ortho de beugel natuurlijk gewoon weer te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf zou ik dit nooit particulier laten doen. wanneer de tijd rijp is en je tanden dus weer staan zoals ze horen zal de orthodontist de beugel vanzelf verwijderen. Hij heeft de juiste middelen en weet precies hoe de beugel verwijderd moet worden zonder dat je tanden extra beschadigd worden etc.

Om antwoord te geven op je vraag. Er zal vast wel iemand zijn die claimt dat te kunnen doen, maar of je gebit daar beter van wordt.....