Wat te doen bij Tampon inbrengen met hangende schaamlippen?

Ik heb hangende schaamlippen. ik schaam me ervoor. Ik wilde laatst ook een Tampon inbrengen, maar dat lukte niet. Kan dat hierdoor komen?
(het is ook erg gevoelig)

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee dat komt niet daardoor. Als je nog maagd bent is een tampon inbrengen vaak pijnlijk en soms niet te doen.

Nee, dat ligt niet hier aan. Ik heb wel wat andere tips: Wat je het beste kunt doen is gewoon mini tampons kopen en dat een tijdje proberen. Het beste kun je er dan ook nog een inlegkruisje onder leggen, zodat als je lekt je niet echt doorlekt. Klinkt heel stom maar je moet echt goed de handleiding lezen. Doe even de badkamerdeur op slot en probeer verschillende 'standjes'. Bijvoorbeeld op de wc-pot zitten met je benen wijd of gewoon zittend. Als je misschien een bad hebt kun je een van je benen ook op de badrand zetten en dan je tampon er in doen.

Nee, dat heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, als je 1 been op een verhoging zet, bijv de badrand of de rand van het toilet, dan kun je een tampon inbrengen. Ontspannen is de kunst.Eerst proberen om een vinger naar binnen te krijgen, is meestal het gemakkelijkste. Probeer dat dus eerst even, om te wennen aan het idee dat er iets in je vagina gaat komen. Handig is het als je van tevoren even plast. Van een volle blaas raak je misschien afgeleid. Neem de tijd en ga op het toilet zitten met je benen gespreid, of ga staan en zet een voet op de rand van het toilet. Haal een paar keer rustig en diep adem en blaas goed uit. Je hoeft je niet ongemakkelijk te voelen over wat je aan het doen bent, het is heel normaal en iedereen heeft het zo geleerd. Doe een beetje spuug of vaseline op je vinger en ga eens tussen je binnenste schaamlippen voelen. De spuug of vaseline is belangrijk voor de soepelheid. Als je nu een beetje met je vinger rondvoelt dan ontdek je misschien een plekje waar je wat minder weerstand voelt. Dat zal dan je vagina zijn die dicht zit, maar open kan als je er met je vinger naar binnen stuurt. Je vagina loopt niet recht naar achteren maar schuin naar boven. Hou dit voor ogen als je met je vinger naar binnen wilt gaan. Als het lukt om met je vinger naar binnen te gaan, neem dan een tampon, ontspan je even opnieuw, laat het touwtje aan de onderkant hangen en duw hem in de zelfde richting naar binnen. Als je hem voelt zitten of het doet pijn geef hem dan nog een extra duwtje. Hij kan niet te ver gaan, daar hoef je niet bang voor te zijn. Als je vindt dat het stroef gaat kun je een klein beetje schone vaseline of glijmiddel op het topje van de tampon doen.

Bronnen:
www.ob-tampons.nl/ob-products/obprocomfort...

Nee, dat ligt daar niet aan. Als je de raadgevingen uitprobeert die in de andere antwoorden staan, zal het misschien wel lukken. Maar persoonlijk voelde ik die tampons altijd zitten, dus ik heb het op een gegeven moment opgegeven en ben weer gewoon maandverband gaan gebruiken. Maar ook dan geldt dat je niet abnormaal bent of zo. Er zijn gewoon verschillende soorten mensen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100