Zweten met plastic folie?

Ik las net op internet dat je van plastic folie veel vocht kan verliezen? Je doet het om je buik, benen of wat dan ook, en je zweet dan nóg meer en raakt meer vocht kwijt? Is dit waar? En is dit niet slecht? Mijn oma houd erg veel vocht vast, zou zij dit dan kunnen proberen om extra vocht kwijt te raken?

Excuses als het niet in de goede categorie staat :(

Toegevoegd na 8 uur:
Even voor de duidelijkheid, ik ga mijn oma echt niet zomaar in folie wikkelen, zonder dat ze dat wil. De laatste tijd is ze gewoon wat slechter eraan en ik wou haar alleen maar proberen te helpen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een soort broeikas, dus je ziet het weg gezweten vocht.
Kimath
13 jaar geleden
He gatver, dat gaat toch gigantisch plakken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me heel vervelend voor je oma. Als zij veel vocht vasthoudt lijkt het me het beste om eerst een medische reden uit te sluiten. Is ze al bij de dokter geweest met dit probleem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@annigje, ja hoor, ook al in het ziekenhuis enzo, maar ze heeft de laatste tijd zo'n dikke voet, en dat is al het vocht weer. Ik ga niet zomaar stunten uithalen met mijn oma, dat iedereen dat even weet, maar ik vind het zo zielig, al dat vocht. Ik dacht dat er misschien extra oplossingen waren te vinden.. Ze raakt niet zoveel vocht meer kwijt als eerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent 'n lieverdje . Ze moet haar voeten als ze zit op bipshoogte leggen op 'n bankje of zo. Als je gaat tanken met de auto dan heb je in Frankrijk transparante plastic handschoenen . Als je die 5 minuten aan hebt , krijg je ze al haast niet meer uit . Doe , als ze akkoord is , 'n plastic zak om elke voet als die al op 'n bankje ligt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg lief dat je zo graag wat voor je oma wilt doen om te helpen. Maar het plastic is niet de juiste oplossing. Mensen die dikke voeten hebben kunnen ook aan oedeem lijden. Het kan ook een symptoom zijn voor onderliggende ziektes. Ik vind het dan ook vreemd, dat zij toch in het ziekehuis is geweest, maar er niets aan haar dikke voet(en) wordt gedaan. Kijk hier maar eens voor meer informatie. Misschien is anders het raadzaam om toch weer even naar de huisarts te gaan. Succes, en het komt goed hoor. http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/45/oedeem.html

Het beste antwoord

Dit wordt vaak enkel gedaan door ervaren (top) sporters. Wat ik zou adviseren, is natuurlijke vochtafdrijvers.

Je kunt zelf al een heleboel doen met voeding. Een voorbeeld van natuurlijke vochtafdrijvers:

Bieten:
Bieten zijn sterk vochtafdrijvend dat zich concentreert op je lever en nieren. Bieten spoelt dwalende vetdeeltjes uit je lichaam. Het bevat ook een speciale ijzer dat bloedlichaampjes schoonmaakt, bloedlichaampjes zijn de cellen die vet opnemen. Bieten bevatten ook een soort chloor dat helpt vetdeeltjes uit te spoelen. Deze chloor stimuleert de lymf die het vet verwijderd.

Tomaten:
Tomaten bevatten veel vitamine C en citroenachtige oxalische zuren. Deze zuren versnellen je stofwisseling. Het helpt ook de nieren om vocht af te drijven en vetdeeltjes uit te spoelen. Deze natuurlijke zuren met enzym geactiveerde mineralen moedigt de nieren aan om grote hoeveelheden vet af te breken en je lichaam uit te spoelen.

Appelazijn:
Gebruik appelazijn in kleine hoeveelheden. Je kunt het gebruiken als saladedressing. Appelazijn is een sterk vochtafdrijvend middel omdat het gemaakt is van appels en de fruitzuren van appels creert een vetverbrandend proces. Het bevat ook veel potassium dat helpt om de vetopname te verlagen.

http://www.bodyresource.nl/forum/showthread.php/18345-Vochtafdrijvende-middelen

Je kunt in de reformwinkel bijvoorbeeld ook groene thee, of groene thee capsules halen. Deze werken ook vochtafdrijvend en bevatten antioxidanten. Er zijn overigens meerder natuurproducten in capsule of pilvorm te krijgen. Vraag dit even na in de reformwinkel.

Hopelijk heb je er wat aan, en laat het plastic maar uit je hoofd ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Humare , dat is volkomen juist . Je moet wel soepel plastic folie gebruiken , en vanzelfsprekend niet om je hoofd. Veel succes voor Oma !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen met je oma ,neem evt bleek selder enorm vocht afdrijvend ja je kunt gezonde sterke personen die geen probleem hebben met vocht afvoer ,warmte afvoer op die manier laten trainen knip evt een hesje van een vuilnis zak voor onder je kleding goedkoop en heel doeltreffend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je plastic folie om bijvoorbeeld je been doet, zul je daarna weten hoeveel vocht je eigenlijk via de huid kwijtraakt.
Maar dat heeft geen enkele invloed op vocht dat in een been blijft staan door een slechte vaatwerking.
Daar folie tegen gebruiken is hetzelfde als zout aan de buitenkant van de pan plakken omdat je het eten te flauw vindt.
Als je oma vocht vasthoudt, zal er een andere oplossing gezocht moeten worden, haar inpakken in plastic folie gaat niet helpen.