Wiki:

Kietelen als marteling!
Dit heeft als nadeel dat lang niet iedereen er zoveel onder zal lijden dat het een marteling wordt, maar is een goedkope en relatief subtiele manier om iemand te martelen. Het slachtoffer wordt vastgebonden, bij zijn voeten nog eens extra gekneveld en vervolgens lange tijd gekieteld. Dit kwam veelvuldig voor bij de Romeinen, die een geit de voetzolen van het slachtoffer lieten likken. Omdat een geitentong zeer ruw is werden de voetzolen opengescheurd, wat uiteindelijk veel pijnlijker was dan het kietelen zelf. In latere tijden werd deze manier van martelen vooral gebruikt als vorm van vernedering, zoals de schandpaal: iedere passant kon de vastgebonden veroordeelde kietelen.

Maar of je er nou aan kan doodgaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

tja als je je niet verweren kunt en er wordt maar gekieteld en het gaat maar door lijkt het mij dat je al van de ergenis een hartaanval van kan krijgen.Even is het leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan ga je dus te ver, lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan ga je wèl lachend! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihii eng idee brrrr
Het is mogelijk, het stamt af van oude chinese marteltechnieken. Het is een langzame pijnlijke dood. Wil je meer effectief zijn, leg dan het slachtoffer op zijn/haar buik op een spijkerbed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kietelen kan een onverwachte heftige prikkel zijn, dus je zou je in een heel extreem geval dood kunnen schrikken.
Of je zou zo heftig kunnen lachen dat he een onbalans in je lichaam teweeg brengt, waardoor er iets fout gaat....
Maar eigenlijk lijkt het me vrij onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee kan niet... Kietelen is spanning maken en verzet plegen tegen dat wat er gebeurt... Als de spanning te hoog wordt, komt er ontspanning... En dan is het kietelen niet meer... Dan reageert het lichaam niet meer op wat voor prikkel dan ook, totale ontspanning...

En als je wil experimenteren daarmee, dan kun je in zo´n situatie uit je lichaam gaan... Uittreden dus... Maar ik zeg je experimenteer er niet zelf mee, maar doe dat onder leiding van iemand die weet...
Iets doen waarvan je de consequenties niet kent is altijd gevaarlijk...

Maar het is onmogelijk om iemand dood te kietelen...

ps, je stelt wel heel leuke en originele vragen, leuk van je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag! Moet zeggen dat als ik echt onder handen genomen word, dat ik af en toe wel het idee heb dat ik het besterf! Maar of dit echt kan, denk het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hangt ervanaf hoe scherpe messen je ervoor gebruikt
ik denk het niet