is het verstandig om met mijn mankament zwanger te worden?

Ik ben bang voor naalden, ik vind het vreselijke dingen. Wanneer ik een injectie krijg, bloed moet laten afnemen of bloedsuiker moet,laten prikken, word ik helemaal duizelig en 9 van de 10 keer val ik flauw. Daarnaast val ik vaker flauw door bijvoorbeeld een snee in mijn vinger, andere pijn of wanneer er uitgebreid over bloed en wonden gepraat word. Nu heb ik het redelijk onder controle, ik probeer mijn gevoelens uit te schakelen wanneer zulke onderwerpen aan de gang zijn of ik zonder me even af. Maar met zwangerschappijnen en injecties lukt dat natuurlijk niet. zijn hiervoor bepaalde regels?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is geen enkele reden om niet zwanger te worden, maak niet uit als je een paar x flauwval. Als je het maar van te voren zegt, dan houd men er rekening mee, zoals bv plat liggen tijdens en prik. Bovendien, je hoeft bijna niet geprikt te worden tijdens zwangerschap.

ik zou niet weten waarom je niet zwanger zou worden. Je kan eventueel van te voren met je huisarts of gynacoloog overleggen en vragen om tips

Lijkt me geen probleem, als je zwanger bent gaan je gedachten automatisch naar je kind en kun je in je hoofd best sterker worden en nergens last van hebben. Als je dat niet vertrouwt kun je ook gewoon eerst proberen vanaf te komen met hulp van een psycholoog. Het is net zo als van een spinnenangst af komen of van vliegangst. Je leert anders te ademen en jezelf door middel van je ademhaling tot rust te brengen en dan ga je steeds een stapje verder. Eerst kijken naar een injectienaaldfoto, je ademhaling tot rust brengen en ontspannen. Dan kijken naar een echte injectienaald, weer je ademhaling tot rust brengen etc. Als je wel zwanger wordt en een kind hebt en nog steeds bang bent voor naalden: ga dan NOOIT mee met je kind als het injecties krijgt want dan breng je jouw angsten over. Laat je partner of oma of wie dan ook mee gaan maar niet jij. Toegevoegd na 1 minuut: Oja dat laatste geldt ook voor wonden. Ik heb een buurvrouw gehad die mij riep als haar dochter bloed had, ze heeft het niet aan haar kind gezegd (een smoesje vertelt tot kind oud genoeg was) zodat kind niet door had dat ze bang was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100