Er zijn verschillende soorten definitieve ontharings methodes, waar zitten de verschillen?

Ik heb redelijk veel rughaar, en daar wil ik eigenlijk van af.
Scheren heb ik nooit gedaan, en harsen doe ik niet meer omdat ik te veel ingegroeide haren heb na het harsen. Dit geeft veel last.

Ik ben dus op zoek naar een definitieve ontharingsmethode.
Echter er zijn er verschillende.

Wat is het verschil tussen de verschillende definitieve ontharingsmethodes?

Mocht het van belang zijn, ik heb een licht huid met donkere haren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een haar groeit uit een haarzakje. Als je scheert snij je als het ware een stukje van het haar af tot de huid, de haar blijft verder intact in de haarwortel en gaat weer verder groeien. Wil je dit nou niet, dan is definitief ontharen een oplossing. Definitief ontharen houdt in dat de haar niet meer terug komt en dat kun je behalen door ook het haarzakje te verwijderen. Er zijn inderdaad diverse oplossingen om te ontharen, zoals onderstaande twee methoden: 1. Elektrisch ontharen: d.m.v. stroomstootjes wordt de haarwortel vernietigd, per haar wordt een stoomstootje gegeven. De behandeling is dus een heel karwei. (Wordt vaak gebruikt voor gezichtsbeharing!) 2. Laseren: De laser frequentie vernietigd de haarwortel. Het werkt alleen als de haren in de groeifase zijn. Je moet dus een aantal keer behandeld worden, want niet alle haren zijn tegelijk in de groeifase! (Juist met donkere haren erg effectief! En hoe lichter de huid hoe beter het effect!) Mijn advies gaat uit naar laseren, wellicht het meest effectief! In ieder geval veel succes! Liefs @DeDibber

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100