Pijn is altijd een signaal dat er iets niet goed in je lichaam, zo ook kramp. Het komt er op neer dat je spieren te weinig water en zout hebben.

http://www.fitnessforum.nl/index.php/topic/1803-kramp/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spierkramp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet slecht voor je spieren, maar vaak kramp kan wel duiden op andere kwalen, als je vaak kramp hebt, is het raadzaam je huisarts te raadplegen. Het kan bijv veroorzaakt worden door je bloedvaten.Maar ook door verhoogde prikkelbaarheid van de spierzenuwen en hormonale veranderingen. Ook vitamine B tekort en een tekort aan magnesium kunnen ook de oorzaak zijn.

Maar ook sporten kan kramp veroorzaken door:
verzuring of zuurstoftekort van de spieren
verminderde energievoorraad in de spieren
overstimulatie van de spierzenuwen
plotselinge afkoeling
medicijnen (maar ook supplementen als creatine)
ontregeling van de mineralen en biochemie in de spier, zoals bijvoorbeeld door zweten en/of uitdroging.
Vaak zijn er meerdere oorzaken tegelijk aanwezig. Bewezen is dat uitputting van de spier een groot effect heeft op het optreden van kramp. Spiervermoeidheid en uitputting zijn bij sporters dan ook de meest voorkomende oorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles goed om te weten crea.
Ik krijg vaak krampen in mijn beide scheenbenen en in mijn beide kuiten,vaak ook nog eens alles tegelijk en meestal s'nachts als ik al enkele uren plat lig,en dan schreeuw ik het uit van de pijn.
Zeer vervelend.
Dat heb ik al jaren.