hoe kom ik aan 100mg morfine tabletten (heb een tumor in me rug maar krijg geen goede pijnstilling

verrek elke dag van de pijn......ben bang dat ik anders geen opties meer heb...

Toegevoegd na 14 minuten:
heb alles geprobeerd maar geen dokter(ik heb er 5 ) geeft ze....terwijl er toch geen uitzicht is...moet ik dan aan de heroine?? weet je wat dat kost?? iemand heeft toch wel zoiets over??

Toegevoegd na 1 uur:
die afhankelijkheid kan me niks schelen want dat was ik al...loop hier al zo lang mee...maar er zijn van die roze dingen die op ibuprofen lijken...weet alleen de naam niet meer...als het leven maar dragelijk is...

Toegevoegd na 1 uur:
maar niet getreurd(ookal ben ik vrij mank op mijn 34ste verjaardag..) oh ja ik ben jarig.....put me back to sleep...gehegheg

Toegevoegd na 4 uur:
nou als iemand weet waar in belgie laat maar weten op zjoert666@hotmail.com.. ben het zat om mank te lopen en pijn te hebben met slapen en alles lievz zjoert.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

ik ga zelf ook kapot van de pijn als ik geen morfine gebruik en heb dat uiteindelijk ook gekregen van mijn neuroloog terwijl vier andere specialisten mij weigerden morfine voor te schrijven. Mijn neuroloog is zelfs bereid verder te gaan als ik het zo ook niet meer uit kan houden en ga dan "medische heroine" gebruiken. Misschien kan ik je met mijn neuroloog in kontakt brengen en kan hij dan kontakt met jouw arts opnemen. Eventueel mag je mijn medisch dossier wel in zien om de loop van mijn medicatie eens te volgen. Groeten Hans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Niet zonder recept van een arts verkrijgbaar. Morfine is een opiaat en valt dus onder de opiatenwet dat betekend dat er een extra controle is op voorschrijven en uitgeven van deze middelen.
Ga nog eens terug naar je behandeld arts en geef aan dat de pijn te erg is. Je kan ook naar een andere arts gaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Waarschijnlijk schrijft je arts geen morfine voor omdat er toch wel nadelen aan zitten.
Morfine kan verslavend werken en je hebt als je het langere tijd moet gebruiken steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen. Dat is vaak de reden dat artsen het beginnen met morfine zo lang mogelijk uitstellen. Maar overleg dit met je arts.

Toegevoegd na 23 minuten:
Vraag anders een verwijzing naar een pijnkliniek, op eigen houtje opzoek gaan naar morfine en gaan gebruiken zonder medisch toezicht is echt af te raden, ook al kan ik me voorstellen dat pijn je tot zoiets kan brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat morfine verslavend is,dat klopt zeker ja.Ik slik het nu al 5 jaar,en steeds als ik zelf wil minderen,merk ik dat het verdomd lastig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was het eerste wat mij tebinnen schoot, maak een afspraak met een pijn kliniek, die weten je verder te helpen. +1
Gewoon via de arts, wil jouw arts ze niet geven zoek je een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Morfine krijg je alleen toegediend als je bent opgenomen in een ziekenhuis omdat er dan toezicht is. Mijn neef kreeg na n operatie morfinespuitjes,thuis moest hij t maar met paracetamol terwijl hij verging vd pyn. Een wknd arts heeft hem weer laten opnemen en hy kreeg direct morfine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Morfine krijg je ook wel als je thuis zit hor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De toedieningsvormen zijn afhankelijk van het soort preparaat morfine kan je bv ook krijgen Zoals drankje, tablet, pleisters, zetpil en zelfs door middel van een zogenaamde lolly!
Opium valt zoals al gezegd is onder de opiumwet. Is niet vrij verkrijgbaar. Illegale handel is strafbaar gesteld. Wordt opgevat als handel en/of bezit van drugs. Komt bij dat de type's, die in de drugs-straathandel zitten, geen figuren zijn, waar u zich mee in wilt laten.

Uw arts zal de pijnbestrijdende middelen moeten voorschrijven. Echter niet alle pijn is te bestrijden. In sommige ziekenhuizen hebben ze speciale pijnpoli's. Deze poli's zijn gespecialiseerd in gerichte pijnbestrijding. Informeer via uw arts of verzekering naar dergelijke pijnpoli's.

Veel sterkte!

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even een aanvulling, als reactie op het bericht van mijn voorganger: morfine kan ook toegediend worden via een morfinepompje. Pompje zorgt voor gecontroleerde toediening. Patient kan gewoon als zo'n pompje geplaatst is naar huis, als er verder geen bezwaren zijn. Opgenomen blijven in het ziekenhuis is geen harde eis.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ik leef met je mee.Ik heb zelf een versleten rug,mijn onderste 3 tussenwervelschijven zijn "weg",en ik krijg voor de pijn wel morfine en dyclofinax van mijn huisarts.Zijn wel niet zo'n zware,morfine 2x 30mg en dyclofinax 2 x50 mg per dag,maar het zorgt erwel voor dat ik redelijk de dag doorkom.Gewoon blijven "zeuren" dus.Ik wens je succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vreselijk zeg. Morfine krijg je niet zo maar. Maar wanneer je pijn bijna ondragelijk is ga dan terug naar 1 van de artsen. Aan pijnstillers kun je gemakkelijk wennen waardoor je op den duur meer nodig hebt om het juiste effect te krijgen, en je kunt verslaafd raken. Het kan dat de arts een reden heeft om je deze (nog) niet te willen geven. Praat er over en vertel dat je radeloos bent door de pijn die je nu hebt. Pijn is verschrkkelijk, maar denk niet dat morfine geen nadelen heeft.

Heel veel sterkte gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan je mss in België voor slagen. Tijdens onze vakantie in België had mijn vriend last van een abces in zijn mond, we zijn toen naar een dokter geweest en die gaf een voorschrift mee voor morfinedruppels. Bij de apotheek keken we nogal op toen we een flesje van 200 ml morfine meekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij in deze situatie zit dan begrijp ik de artsen niet.
Er zijn zoveel goede pijnstillers Er zijn ook een soort morfine in combinatie met paracetamol.
Hier zal toch een open gesprek moeten komen en duidelijke uitleg wat ze kunnen doen voor je. Het advies van een der G.V. om naar de Pijn Poli te vragen vindt ik juist.
Maar toch maar eerst met je eigen artsen praten. In jouw situatie is een goede verstandhouding en begrip met jouw artsen een must.
Ik wens jouw heel heel veel sterkte.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer het eens bij doktersonline heb ik ook wel eens dingen gekocht die de arts niet wil voorschrijven,er zit daar een arts die jou aanvraag online behandeld en daar dan een recept voor uitschrijft,de meds worden dan thuis bezorgt,in nederland althans.en als er werkelijk geen uitzicht is is heroine die je zelf al oppert zo gek nog niet,en vreemd genoeg waarschijnlijk makkelijker te verkrijgen dan reguliere medicijnen.
STERKTE.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je echt niet meer kunt krijgen en de pijn ondraaglijk is, is het misschien een optie om via een vaperisator biologische wiet te gaan roken, helpt heel goed tegen pijn en wordt in de medische wereld ook gebruikt.
Je kunt dit met je arts bespreken.