pijn aan tandvlees, wat nu?

Ik heb ontiegelijk veel pijn aan mijn tandvlees (bij m'n onder tanden). waarschijnlijk komt dat doordat ik te hard mijn tanden gepoetst heb, maar ik wilde weten of ik er nu iets aan kon doen.. ik snap dat ik nu mijn tanden minder hard moet gaan poetsen maar ik heb nog steeds heel veel pijn en wil er eigenlijk meteen van af..
(tandarts is op dit moment dicht en paracetamol helpt amper)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
Rieneke1
10 jaar geleden
Ga naar een goede drogist, en koop kruidnagelolie.
Smeer je tandvlees hiermee in, helpt goed.
SimonV
10 jaar geleden
Is het een wond of een witte plek ("aft")? Of drink of spoel met kamillethee. Zuivert de wond en verzacht de pijn.
Verkrijgbaar in veel supermarkten.
Sterkte!

Antwoorden (2)

Ik zou Ibuprofen 400mg proberen,en zo nodig na een uurtje nog eens herhalen.Ibuprofen werkt volgens mij beter op tandproblemen dan paracetamol.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je tandvlees ook ontstoken is kan je ook nog eens extra een mondspoelmiddel gebruiken,3à4x/dag
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik u was zal Ik geen monspoelmiddel gebruiken. Daardoor word het waarschijnlijk erger.
Nu heb je er niet zoveel aan, maar maak een afspraak met een mondhygiënist, deze kan je leren hoe je je tandvlees, mond, tanden en kiezen moet verzorgen, om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen. Maar ook door het goed verzorgen van je tanden en kiezen wordt de pijn snel minder. Dus ga flossen, met stokers of ragers tussen de grotere ruimtes tussen tanden en kiezen. Koop een zachte tandenborstel en poets goed, maar zacht. Ruim vervolgens de bacteriën op met een spoeling, bijvoorbeeld Corsodyl (voor het gebruik van Corsodyl altijd je tanden poetsen, om verkleuringen aan je tanden te voorkomen). Ook waterstofperoxide 3% is goed om mee te spoelen.