Wat kan deze plek op mijn huid mogelijk zijn?

Deze plek zit al een tijdje op mijn linker heup en ik heb er nog een paar kleinere verspreid over mijn lichaam (voeten en armen). Als je er aan krabt vallen er schilfers af en gaat het bloeden.
Wat zou dit mogelijk kunnen zijn? (denk zelf aan een schimmel/gist op de huid0

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zie er geen foto bij, maar zelfs al zag ik een foto, dan nog is hier geen diagnose te stellen. Je krijgt hooguit allerlei suggesties Psoriasis? Schimmelinfectie? Allergie? Irritatie? Er zijn gewoon te veel mogelijkheden. Huiduitslag is een verandering van de huid, waarbij roodheid, schilfering, vlekken en bultjes kunnen ontstaan. De rode huid brengt vaak jeuk met zich mee. Zowel volwassenen als kinderen kunnen last hebben van huiduitslag. Wat het ook nog kan zijn: . Hitte-uitslag •Gordelroos •Luieruitslag..........die kunnen we wel vergeten, denk ik. •Koortsuitslag •Pityriasis rosea •Pityriasis versicolor http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/465/huiduitslag.html

Denk eerder aan eczeem. Het kan nu komen doordat het langdurig koud is en de kachel staat aan. De huid droogt zo uit dat het eczeem plekjes veroorzaakt. De enigste manier van zekerheid is ga naar de huisdokter.

Het zou een schimmel of een eceem kunnen zijn maar ook iets anders zoals een (gevaarlijke) bacteriele infectie. Eraan krabben is altijd onverstandig. Een afspraak bij de huisarts beter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100