Hoe kan ik langer mijn adem inhouden?

Als ik in het zwembad zit en ik duik onderwater merk ik dat ik al heel snel naar boven moet omdat ik na een paar seconden al geen lucht meer heb. Ook nu ik het net probeerde haalde ik ongeveer 50 seconden. Ik zou het vet vinden om dit langer te kunnen en langer onderwater te kunnen blijven. Hoe "train" je dit en is het slecht voor je om dit te trainen, ik hoorde ooit dat dit slecht voor je was. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
50 seconden is al lang hoor

Het beste antwoord

Gewoon trainen, trainen en nog eens trainen. Steeds een periode van b.v. 3-5 dgn. 60 sec. Dan de 2e periode 80 sec. en dan de 3e periode 100 sec. Enz. Zelf kijken hoe het gaat/hoe je het volhoudt. Tot 2.5 min. - 3 min. moet na lang trainen mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een trucje om wat langer onder water te kunnen blijven: houd de lucht in je longen (die je hebt ingeademd) niet vast, maar blaas om de paar seconden een klein beetje lucht uit door je neus. In het begin moet je daar bewust aan denken, na een tijdje gaat dat vanzelf, en het helpt echt als je langer onder water wil blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een trucje om je longinhoud groter te maken is het opblazen van ballonnen. Als je er een paar hebt opgeblazen, merk je dat je meer lucht kunt inademen.