Kunnen pijnstillers doelgericht zijn?

Ik zie reclames over pijnstillers speciaal tegen hoofd- of gewrichtspijn, maar zijn die echt verschillend? En zo ja, waarin zit het verschil waardoor ze die specifieke pijn aanpakken?

Weet jij het antwoord?

/2500

De meeste pijnstillers blokkeren de zenuwen die de pijnprikkels afgeven. De ene pijnstiller is zwaarder dan de ander,ik denk dat verschillende soorten voornamelijk in kracht en inhoud verschillen,maar niet doelgericht hun werk doen. Als je hoofdpijn hebt en een middel tegen bijvoorbeeld menstruatie pijn neemt werkt het ook tegen de hoofdpijn.

Er zijn pure pijnstillers zoals b.v. paracetamol, maar je hebt ook de pijnstillers die daarbij ontstekingsremmend werken. Brufen, naprosyne, voltaren zijn hier voorbeelden van. Deze middelen pakken behalve de pijn ook de ontstekingsverschijnselen zoals zwelling, warmte en roodheid aan. Gewrichtspijn b.v. kan een onstekingspijn zijn (b.v. in het geval van reumatische arthritis) en dan helpen de onstekingsremmers waarschijnlijk beter dan een pure pijnstiller.

Ze zijn zeker verschillend. Bijv finimal helpt wel voor mijn hoofdpijn maar ibrofen helpt totaal niet, maar dit verschilt ook per persoon. Een ieders lichaam werkt anders

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100