Kan het dat Citalopram na een poosje niet meer werkt?

Ik gebruik sinds januari citalopram, ik begon met 10 mg ik voelde me goed maar nog niet goed genoeg en ben nu zo'n 5 weken begonnen met 20 mg... Nu de laatste 2 weken heb ik het idee dat het niet meer werkt. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
misschien aan de huisarts navragen

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je klachten (los van de behandelingen) schommelen in intensiteit. Het kan ook zijn dat je gewend bent aan de citalopram en daardoor de werking niet meer ervaart. Soms helpt het om aan mensen die je goed kennen te vragen of zij aan je merken of het werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Het lichaam went aan citalopram (elke medicijn bij langdurig gebruik) waardoor je het gevoel kunt hebben dat het niet werkt. Maar binnen enkele weken is wel erg snel.
Citalopram is een serieus middel, ik hoop dat je hier begeleiding bij hebt van een specialist. Ga niet zelf de citalopram verhogen, doe dit altijd onder begeleiding!