Ik ben op dieet en ineens meer dan een week te vroeg ongesteld hoe kan dit?

Ik ben op dieet en nu ineens meer dan een week te vroeg ongesteld. Zelf dacht ik in eerste instantie aan een blaasontsteking alleen kan het ook gewoon zijn dat ik tevroeg ongesteld wordt door m'n dieet? (Het is niet echt ongesteld maar wel rode afscheiding)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Als je een heel streng dieet volgt en veel gewicht verliest, kunnen de menstruatieperiodes onregelmatig worden en zelfs helemaal uitblijven.
Zorg dus dat je op een verantwoorde manier afvalt, dit doe je door iedere drie uur een kleine hoeveelheid voeding tot je te nemen, dat houdt je verbranding aan de gang en voldoende te bewegen.