Kan een gezond persoon stikken in eigen braaksel?

Kan een gezond persoon stikken in eigen braaksel of kan dat alleen als iemand te veel pillen heeft geslikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan theoretisch wel. Als je je verslikt tijdens het braken.
Dat je misselijk bent en moet overgeven hoeft natuurlijk helemaal niet te betekenen dat je ziek bent (je bent bijvoorbeeld net in de achtbaan geweest en kort misselijk door verstoring van het evenwichtsorgaan).
Als er braaksel in je luchtpijp schiet dan zal de normale reflex zijn om te gaan hoesten, zodat het er weer uitkomt. Ben je gezond (en dus niet onder invloed van drugs en/of drank), dan komt het met hoesten meestal wel weer omhoog en zal je luchtpijp weer vrijkomen om te ademen. Maar het kan altijd gebeuren natuurlijk dat er echt braaksel te ver doorschiet, je het niet uit kan hoesten en dus stikt. Als er dan niemand in de buurt is om je te helpen... De kans er op lijkt me echter bijzonder klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel eens zo erge buikgriep gehad dat ik tijdens de braakgolven geen tijd had in te ademen. Daardoor een x braaksel in de longen gehad. Brand als de neten en je denkt dat je stikt. Maar gelukkig kon ik het uit hoesten. Maar eerlijk gezegd vond ik t doodeng.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat naar! Vervelend dat jullie nu met die vraag blijven zitten. zonder autopsie zal het dan nooit zeker zijn. Sterkte
Jazeker !! d daarom let je op van die medici cursussen ook dat je een bewusteloos person op zijn zijde korte leggen.... Dat doen ze dus om stikkingen te voorkomen!!! Dus probeer t maar niet uit ...

Casperrr