Hoe kun je conditie toetsen?

Als je drie trappen oploopt en je bent dan buiten adem, wat wil dat zeggen?

Als je een gemiddelde conditie hebt zijn de mensen dan ook buiten adem of is je conditie dan gewoon slecht?

Is er een soort maatstaf of iets om het aan te toetsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Conditie, gemiddelde waarde dus, hangt ook af van leeftijd.

Er zijn genoeg conditietesten.
Een van de bekendste is de Coopertest.
In 12 minuten zo veel mogelijk meter lopen.
Hier vind je dan een tabel om te zien of je een goede conditie hebt die bij jouw
leeftijd past.

Bovendien zijn er op die site nog meer testen die je zelf kan doen.

http://www.conditietesten.nl/coopertest.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan je conditie laten toetsen in de sportschool.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je conditie hangt ook af van hoelang het weer duurt voordat je weer een normale hartslag hebt. bijvoorbeeld als je hartslag 1 per minuut daalt is je conditie slecht. maar is het 1 per seconde dan is hij goed het ligt er dus aan maar het heeft met alle drie te maken